Detalii şocante despre avionul Egyptair prăbuşit în Marea Mediterană. Un fost director al Autorităţii franceze pentru securitate aviaţiei a anunţat că aparatul de zbor al companiei egiptene a trebuit să aterizeze de urgenţă de cel puţin trei ori în cele 24 de ore înainte de accident.
Sistemele de avertizare numite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp după decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul a aterizat. Aceste avertizări au fost investigate de fiecare dată de tehnicienii de la sol, care nu au fost gasit nimic în neregulă, iar avionul a primit aprobarea să decoleze şi să-şi continue zborul.
Expertul francez, Jean-Paul Troadez a afirmat la televiziunea France 3 că este inadmisbil ca aşa ceva să se întâmple fără a se lua măsuri, scrieEuronews.com.
„Aceste descoperiri pot deveni un element cheie pentru anchetatorii. Nu putem să presupunem că ştim exact ceea ce s-a întâmplat la bord, dar nu este normal să te întorci de câteva ori după o problemă tehnică fără să găseşti nimic”, a declarat Jean-Paul Troadec, fost director autoritatea franceză pentru securitatea aviației.
Fostul oficial francez a insistat că semnalele ACARS sunt emise în mod automat numai în cazul unei defecţiuni, iar modul normal de operare nu emite semnale.
Avionul companiei EgyptAir, care efectua o cursă între Paris şi Cairo, a dispărut în noaptea de 18 spre 19 mai cu 66 de persoane la bord, după ce nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului. Fuselajul avionului a fost descoperit la 290 de kilometri de oraşul Alexandria, situat în regiunea de coastă a Egiptului, în sudul Mării Mediterane. Recent, o ambarcaţiune a Forţelor navale franceze a depistat semnale care probabil provin de la una dintre cele două cutii negre ale avionului EgyptAir.