Bulgaria se numără printre cele mai solicitate destinații, alese de români pentru a-și petrece vacanța. Cu oferte mult mai bune, prețuri mai mici și condiții asemănătoare sau chiar mai bune, litoralul bulgarilor este populat în fiecare vară de români. Cei ce preferă să meargă în călătorie cu mașina personală ar trebui să ia în calcul câteva aspecte importante, cum ar fi drumul și potențialele trasee.
În linii generale, în Bulgaria se poate ajunge cu mașina personală sau cu autocarul. Se fac curse frecvente din București către litoralul bulgăresc, notează Playtech.
Există mai multe variante de a ajunge în Bulgaria, care depinde de punctul de plecare și de cel în care se dorește să se ajungă.
Giurgiu – Ruse
Dacă punctul de pornire este București, cea mai optimă variantă de a trece frontiera este prin Ruse. Accesul rutier este posibil doar peste „Podul Prieteniei”, pentru care va trebui să plătiți o taxă la fiecare tranzit.
Taxa de pod se plătește în România la plecare și costă 13 lei. La plecare se plătește în Bulgaria și costă 2 euro sau 4 Leva, pentru un autoturism mai mic de 3,5 tone. Cel mai indicat este să aveți suma exactă în numerar.
De la Ruse, drumul continuă pe E70. Distanța Ruse – Shumen este de aproximativ 100 de km și are o porțiune cu 2 benzi pe sens. Înainte de a ajunge la Shumen, urmăriți indicatorul spre Varna, iar de aici intrați pe A2, pentru Shumen – Varna, în jur de 88 de km.
Traseul total constituie 280 de kilometri și durează cam 3 ore, variind în funcție de trafic și aglomerația de la vamă.
Negru Vodă – Kardam
Aceasta este o variantă mai puțin folosită de către români. Traseul este următorul: București – A2 (ieșire Ostrov/Murfatlar/ Medgidia) – Negru Vodă – Kardam – General Toshevo – Balchik. Aici trebuie să luați în calcul și taxa de pod de la Fetești, în valoare de 13 lei, care poate fi plătită prin SMS.
Prin acest traseu se poate ajunge mai repede la stațiunile de la nord de Varna. Diferența dintre distanțe nu este foarte mare. Avantajul este că veți parcurge distanța mai repede până aproape de Murfatlar, pe A2.
De acolo, urmăriți indicatorul „Ieșire Medgidia”, urmați drumul DJ381 până la Topraisar, apoi mergeți spre Negru Vodă, pe E675. Punctul de trecere este mai liber, de regulă.
Bechet – Oreahovo
Varianta este potrivită pentru cei care pleacă din Craiova și doar tranzitează Bulgaria către Turcia sau Grecia. Traseul este: Craiova – Bechet – Oreahovo – Knezha – Pleven – Byala – Popovo – Shumen – Varna (450 km).
Trecerea punctul de frontieră se face cu feribotul. Este indicat să verificați din timp programul acestuia, deoarece poate varia în funcție de perioadă, fiind afectat și de debitul Dunării. Feribotul nu circulă noaptea și costul este mai mare decât la alte puncte, 60 de lei pentru autoturism și 5 lei pentru o persoană.
Vama Veche – Durankulak
Dacă vreți să ajungeți din București spre litoralul bulgăresc, acesta este cel mai lung traseu: București – Constanța – Eforie – Vama Veche – Durankulak – Varna și are 370 de km. Cu toate acestea, dacă deja vă aflați pe litoralul românesc, trecerea frontierei prin Vama Veche este cea mai bună opțiune.
Avantajul acestei variante este faptul că cea mai mare porțiune o veți parcurge în România, 280 de km, unde majoritate sunt de autostradă, iar restul drumului are 2 benzi până la graniță. Trebuie luat în calcul și timpul mare de așteptare la vamă.
Calafat – Vidin
Traseul Calafat – Vidin – Sofia – Burgas este cea mai bună opțiune pentru românii care vin din Transilvania, Banat sau Oltenia. Trecerea podului din punctul de frontieră Calafat – Vidin se face repede. Distanța dintre Sofia – Burgas, în jur de 430 de km, se face pe autostrada A1.
Taxa de pod Calafat – Vidin este de 27 de lei sau 6 euro. La intrarea în România este de 12 Leva sau 6 euro. Plata se poate face și cu cardul.