Un bărbat din Marea Britanie a reușit să obțină o despăgubire uriașă de 4.500 de lire sterline din partea companiei aeriene Wizz Air, după ce biletele pentru o vacanță în Portugalia i-au fost anulate chiar în dimineața zborului, notează roitalianul.
În ultima perioadă nu sunt puține cazurile în care turiștilor li se anulează biletele de avion, uneori chiar în ziua zborului.
Potrivit sursei citate, totul a început în ianuarie 2022, atunci când Russell Quirk a rezervat cinci bilele de avion pentru o vacanță în familie. Fără niciun fel de explicație, în dimineața zborului a primit un mesaj de la compania aeriană Wizz Air în care i se aduce la cunoștință faptul că zborul a fost anulat: „Nu a fost nicio explicație, nicio alternativă oferită și nici scuze”, a spus el conform sursei citate.
Hotelul fusese deja plătit, iar bărbatul a fost nevoit să rezerve un alt zbor pentru ziua următoare.
După ce s-a întors în Marea Britanie din vacanță, Russell Quirk a încercat să obțină despăgubiri de la Wizz Air, apoi a abordat subiectul „pierderilor sale indirecte” – costurile suportate sau pierdute din cauza anulării.
Au urmat mai multe luni de așteptare. Reprezentanții companiei au continuat să-i ignore pretențiile. Următorul pas a fost să meargă în instanță și să trimită executorii judecătorești la aeroportul din Luton, acolo unde avea rezervat zborul în Portugalia.
În cele din urmă, bărbatul a recuperat banii, mai exact, 4.500 de lire sterline. Primele bilete achiziționate au costat 700 de lire sterline, la care s-a adăugat și 2.500 de lire sterline pentru biletele achiziționate în ziua anulării celor inițiale, plus alte penalități.
„Cred că ei au crezut că voi renunța. Aceste companii fac procesul atât de dificil, atât de obstructiv încât majoritatea oamenilor renunță. Trebuie să te lupți pentru drepturile tale în calitate de consumator”, a spus bărbatul.