Naufragiul navei de croazieră italiene a fost provocat de o erorare umană. Aceasta este concluzia conducerii companiei care deţine nava Concordia, al cărei accident a provocat moartea a cel puţin şase persoane şi dispariţia altor 29.
Potrivit unui bilanț precedent comunicat luni de comandantul general al Pazei de Coastă italiene, Marco Brusco, în total lipsesc “29 de persoane – patru membri ai echipajului și 25 de pasageri”.
Între timp, turiştii străini care au revenit acasă povestesc cum toţi cei aflaţi pe vas au trăit scene de coşmar în timp ce membrii echipajului nu reuşeau să coboare şalupele. Operaţiunile de căutare a eventualilor supravieţuitori au fost suspendate din cauza vremii nefavorabile.
Compania de croaziere în a cărei proprietate se află nava Concordia, naufragiată vineri în regiunea Toscana, consideră că întregul echipaj este vinovat de dezastru.
Comandantul navei, căpitanul Francesco Schettino, nu a reuşit să gestioneze situaţia de urgenţă apărută în urma scufundării vaporului. Câţiva dintre pasagerii aflaţi pe navă nu au vrut să le lase pe femei şi pe copii să se salveze primii, şi chiar i-am împins când bărcile erau coborâte.
Supravieţuitorii au povestit îngroziţi că în momentul în care vaporul a început se scufunde, nu mai sperau că vor scăpa cu viaţă din infern.
„Slavă Domnului că aveam ceasul la mine şi astfel am putut urmări cum creştea nivelul apei care urca la fiecare etaj. Pur şi simplu aşteptam şi estimam cam unde ne aflam şi cât ne-a mai rămas până ne scufundam. Ne gândeam cum şi pe unde vom înnota până la mal. Slavă Domnului că eram lângă ţărm!”, a povestit Rose Metcalf, o supraviețuitoare.
„Totul s-a întâmplat de la 23.30 până la 4 dimineaţa, pur şi simplu am văzut cum nava Costa Concordia se scufunda, iar elicopterele şi vestele de salvare ale pasagerilor luminau vasul şi am putut vedea şi apoi vaporul s-a scufundat”, a mai povestit Phoebe Jones, una dintre supraveițuitoare.
Anchetatorii au făcut publică o nouă ipoteză în cazul naufragiului navei Costa Concordia: căpitanul s-a apropiat de țărm pentru a saluta un coleg marinar. Într-o conferinţă de presă, procurorul care anchetează cazul l-a acuzat pe căpitanul Francesco Schettino că a abandonat nava înainte ca pasagerii să fie în siguranţă, ceea ce echivalează cu infracţiunea de ucidere din culpă. Potrivit codului navigaţiei civile din Italia, un căpitan care abandonează vaporul în situaţii de primejdie poate primi până la 12 ani de închisoare.