CORONAVIRUS. Strategii de supraviețuire ale industriei modei: Creatorul spaniol de haine Zara a lansat o provocare inedită. Fotomodelele devin stiliști, fotografi și makeup artiști (FOTO)
Pentru a nu răspândi noul coronavirus, autoritățile din toată lumea au anunțat restricționarea evenimentelor sociale, de la concerte caritabile, la defilări de modă.
Industria modei, afectată de criza generată de coronavirus
În acest context, industria modei a luat câteva măsuri pentru a avea grijă de toți cei ce activează în acest domeniu.
Stăm acasă de mai bine de o lună, iar campania de primăvară a marilor retaileri de haine a fost grav afectată.
În încercarea de a-și menține afacerile pe linia de plutire în condițiile în care mall-urile au fost închise, oamenii sunt izolați, iar despre filmări de reclame sau alte fotografii făcute în studio nu poate fi vorba, creatorii de modă au devenit creativi și acum modelele sunt stiliști, hairstyliști, makeup artiști și uneori fotografi.
Zara, metodă inedită de a-și face cunoscute colecțiile în primăvara pandemică 2020
Primul bussiness ce a recurs la această metodă a fost retailerul spaniol Zara, scrie stylus.com.Reprezentanții companiei au trimis fotomodelelor, prin curier, noua colecție de primăvară vară, pentru ca acestea să-și realizeze propriile shooting-uri în casă, iar mai apoi să fie realizate albume ce vor ajunge în spațiul online.
Primele modele care iau partea la această provocare sunt Malgosia Bela șiGiedre Dukauskaite
Frumoasele Malgosia Bela și Giedre Dukauskaite s-au pozat în locuința lor purtând faine Zara. Fotografii sunt postate pe rețelele de socializare ale companiei spaniole.
În fotografia de mai jos apareGiedre Dukauskaite pozând într-un maiou Zara chiar în dormitorul său.
Imaginea de mai jos o arată pe frumoasa Malgosia Bela într-o cămașă Zara, pe care o poartă în timpul izolării pe timpul pandemiei de coronavirus.
Influența Zara pe piața modei
Zaraeste o companie de vânzare cu amănuntul din La Coruña, Spania, care a fost fondată în 1975 deAmancio OrtegaşiRosalía Mera. Acest lanţ de magazine este nava amiral a grupuluiInditex, care deţine şi mărcile:Massimo Dutti,Pull and Bear,Oysho,Uterqüe,StradivariusşiBershka.
Zara a fost descris de Directorul de modăDaniel Piettede laLouis Vuittonca „posibil să fie cel mai inovator şi devastator retailer din lume”.CNNa catalogat Zara ca „fiind o poveste spaniolă de succes”
Se pretinde că Zara are nevoie de doar două săptămâni,pentru a dezvolta un produs nou şi să îl trimită în magazine, comparativ cu media de şase luni în industrie şi lansează jur de 10.000 de modele noi în fiecare an.
Și frumoasaGigi Hadid a realizat un pictorial în vreme de pandemie de COVID-19
Cunoscutul fotomodel Gigi Hadis a pozat pentru Vogue Italia în plină pandemie de coronavirus. Nu, nua mers la studio, ci pictorialul a fost realizat chiar la ea acasă de un membru al familiei cu care este izolată în această perioadă.
Modele care au pozat prin intermediul paltformelor video
I-D magazine chiar a mers și mai departe, fotografiile fiind făcute pe platforme video cum ar fi FaceTime și Zoom, arată Verdict.
Bineînțeles, nici acest sistem nu este perfect. Evident că cineva din brand trebuie să meargă la birou pentru a avea grijă ca obiectele vestimentare să fie livrate, însă în timp ce intrăm într-o altă perioadă grea, suntem sigure că fiecare om din industria modei va avea grijă să ia măsurile necesare izolării.