Corina Creţu, discurs extrem de dur: Nu mai accept insultele din partea Guvernului României/ Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte (VIDEO)
Comisarul european pentru Politică Regională, Corina Creţu, s-a lansat, luni, într-un extrem de dur la adresa Guverului român pentru incapacitatea de a întocmi proiecte pentru atragerea de bani europeni pentru dezvoltarea infrastructurii.
„Nu înțeleg această tensiune care s-a creat între mine și guvern spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte”, a acuzat Corina Crețu într-o conferinţă de presă.
Corina Creţu, care este şi membru PSD, a lansat un avertisment către Guvern ţinând să precizeze public că nu va mai accepta insulte din partea lor privind activitatea pe care o desfăşoară la Bruxelles.
„Chiar vreau să vă anunț public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României față de munca pe care o fac”, a spus, vizibil iritată, Corina Crețu.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Cât priveşte proiectele de infrastructură, Corina Creţu a venit şi cu exemple concrete privind deciziile greşite luate. Comisarul european a arătat cazul autostrăzii Târgu Mureș – Iași, unde Guvernul de la București a decis recent ca tronsonul Târgu Neamț – Iași să fie realizat în parteneriat public – privat, deși există bani europeni pentru construcția acestuia, inclusiv pentru studiile de fezabilitate.
„Pentru Târgu Mureș – Iași în primul rând este o prioritate a Comisiei Europene, și o spun cu toată sinceritatea, de aici, de pe podiumul Comisiei Europene, avem nevoie de a completa proiectele de infrastructură care conectează Europa, mai ales Republica Moldova, Moldova, de Europa centrală și de est. Avem bani pentru studii de fezabilitate, nu avem nicio solicitare pentru aceste studii de fezabilitate”, a arătat Corina Crețu.
Aceasta a oferit exemplul Greciei că a fost şi a inaugurat, printre altele, un tren de mare viteză, în cadrul unor proiecte demarate pe trei perioade de programare, respetiv 20 – 21 de ani.
„Dacă noi ne oferim și putem face acest studiu de fezabilitate până în 2020 – 2021 și să înceapă construcția, cred că am face un pas înainte și am fi un pas important. Din păcate am văzut că în ședința de guvern Guvernul a anunțat că vrea să facă această autostradă pe sistemul parteneriat public privat”, și-a exprimat Corina Crețu dezamăgirea.
Ea a avertizat că specialiștii Comisiei „nu sunt confortabili cu această abordare pentru că înseamnă o deprioritizare a acestei investiții”.