Ziua şi ipoteza pentru avionul malaezian care a dispărut de pe radar. Autorităţile chineze au publicat mai multe imagini surprinse de un satelit care ar indica regiunea în care a avut loc tragedia. Însă, oficialii din Vietnam şi Malaezia au declarat că avioanele de observare trimise nu au găsit nimic în zonă.
Ultimele cuvinte ale pilotului înainte ca avionul să dispară de pe radar au fost: „În regulă, noapte bună”, potrivit jurnaliştilor de la Straits Times.
Cât priveşte copilotul, acuzaţii grave au fost lansate la adresa sa după ce o tânără a povestit că, în anul 2011, a fost invitată, împreună cu prietena ei, în cabina unui avion care efectua o cursă internă în Malaezia. Cele două tinere s-au fotografiat cu piloţii şi au stat cu ei pe toată durata zborului, deşi acest lucru este interzis de normele companiilor aeriene. Fetele au povestit că piloţii au vorbit cu ele, au râs şi chiar au fumat în timp ce se aflau la manşă.
Între timp, autoritățile din China au prezentat mai multe fotografii realizate cu ajutorul unui satelit în care se bănuiește că este vizibilă o bucată din epava avionului dispărut cu cei 239 de pasageri la bord. La scurt timp după această veste, Malaezia a trimis o aeronavă în zona maritimă pentru a verifica informaţia.
„47 de nave şi 39 de avioane participă la operaţiunile de căutare ale aparatului MH 370. 12 ţări participă la căutări, India, Japonia şi Brunei fiind ultimele care s-au alăturat. Avem nevoie de şi mai mulţi experţi care să analizeze informaţiile de pe radarele civile şi militare, de la est la vest, de pe apă pe uscat”, a declarat ministrul malezian al Transporturilor, Hishammuddin Hussein.
Şi dacă oficial nu există nicio informaţie sigură, apar, din senin, martori oculari. Un muncitor de pe o platformă de foraj marin din sud-estul coastei vietnameze a declarat că a fost martor la prăbuşirea avionului, care ar fi luat foc în aer, nu departe de platforma marină. Întreaga scenă ar fi durat maxim 10-15 secunde, până când avionul ar fi dispărut. Ipoteza muncitorului a fost însă infirmată de autorităţi.
Oficialii malaysieni au anunţat că vor trimite echipe şi în Marea Andaman, la sute de kilometri nord-vest de perimetrul iniţial.
Decizia a fost luată după ce un oficial militar sub protecţia anonimatului a declarat că aeronava şi-ar fi schimbat direcţia către vest.
Ipotezele în cazul aeronavei de negăsit sunt diverse. Specialiştii sunt de părere că dispariţia bruscă a aparatului de zbor ar putea indica o explozie la bord. În timp ce Directorul CIA nu a exclus posibilitatea unui atac terorist. O altă variantă include posibile defecţiuni tehnice care au antrenat aparatul de zbor într-o coborâre rapidă fără scăpare. Opţiunile mai puţin plauzibile luate în calcul sunt fie deturnarea avionului, fie sinuciderea pilotului care reprezintă mai puţin de 0,5 la sută din cauzele accidentelor aeriene mortale.
În plus, autorităţile din Malaezia au declarat că tonurile de apel auzite de rudele pasagerilor dispăruţi nu dovedesc faptul că aparatele sunt funcţionale. Potrivit acestora, unele companii de telefonie folosesc tonuri similare apelurilor chiar dacă telefoanele sunt închise.
În urma dispariţiei avionului de pasageri, specialiştii din domeniu au luat în considerare înlocuirea tradiţionalelor cutii negre cu sisteme de monitorizare în timp real.