Compania GoPro concediază peste 20% dintre angajați, din cauza impactului negativ al pandemiei COVID-19 asupra economiei
Firma GoPro, care produce camerele video atât de apreciate de amatorii de munte și practicanții de sporturi extreme, anunță disponibilizarea a peste 20% din personal, pe fondul crizei generate de pandemia de ncoronavirus.
Compania americană GoPro concediază 200 de angajați
Americanii de la GoPro anunță că vor închide birouri în întreaga lume pentru a putea face față crizei financiare ce a fost deja declanșată la nivel global din cauza COVID-19. Astfel, 200 de angajați vor fi disponibilizați.
Potrivit conducerii de la București a companiei americane, businessul și angajații GoPro din capitala României nu sunt afectați de aceste măsuri.
Planul GoPro de reorientare a sistemului de vânzări
Așa cum spuneam, compania americană vizează reduceri de personal în cinci zone ale lumii în care are prezențe în acest moment.
Producătorul de action cam-uri spune că măsurile sunt parte a unei strategii de trecere la un sistem de vânzări direct către consumator (direct-to-consumer-centric business), ce a fost gândit odată cu scădrea veniturilor din cauza crizei generate de virusul chinez, scrie Start Up Cafe.
GoPro economisește 100 de milioane de dolari în 2020
Prin concedieri în restrângerea activității globale, GoPro și-a propus să economisească anul acestea 100 de milioane de dolari.
Iar planurile companiei americane de restrângere a activității nu se opresc aici. Pentru că prevăd o criză îndelungată generată de pandemia de coronavirus, în 2021 se are în vedere tăierea unor noi costuri. Fondatorul companiei americane, Nick Woodman, care are o avere de aproape un miliard de dolari, vrea să taie la anul alți 150 de milioane de dolari din costurile cu personalul sau chiriile birourilor. Astfel, spune el, compania va deveni mai profitabilă și mai eficientă.
CEO-ul GoPro: Rețeaua globală, afectată de mpactul negativ al pandemiei COVID-19
Fondatorul și CEO-ul companiei americane, Nicholas Woodman, a transmis într-un comunicat de presă că impactul negativ pe care pandemia de COVID-19 îl are deja asupra businessului cu camere video, s-a văzut nevoit să regândească rețeaua globală de distribuție.
Potrivit acestui moment, spune acesta, cel mai eficient și mai profitabil este să treacă la un business direct către consumator.
“Ne întristează foarte mult că aceasta ne forțează să renunțăm la mulți membri talentați ai echipei noastre, le suntem recunoscători, pentru totdeauna, pentru contribuțiile lor”, a spus Nicholas Woodman, fondatorul și CEO-ul companiei americane.
Cum a luat ființă compania GoPro
Firma americană GoPro a fost înființată în anul 2002 de către Nicholas Woodman și a ajuns în scurt timp celebră pentru camerele sale video Hero, apreciate de amatori, dar folosite și de profesioniști.
După 12 ani, în 2014, compania s-a listat la bursă. CEO-ul a declarat atunci că a făcut acest pas pentru a face rost de bani pentru extinderea afacerii către producția de conținut video, pe You Tube și pe alte rețele de divertisment.
Acest pas nu a fost unul tocmai înțelept. INC.com scrie că Nick Woodman avea să regrete ideea, compania sa risipind sume mari pentru conținut video prea scump, cu rezultate destul de slabe.
Doi ani mai târziu, în 2016, Go Pro a înregistrat alte probleme. De această dată fiind vorba de dronele Karma. Din cazua unor probleme tehnice, GoPro a fost nevoită să retragă produsele și să le dea clienților banii înapoi.
Ulterior, problema a fost remediată, iar în febrarie 2017, drona Karma a fost relansată pe piață.
GoPro are birou în București din 2017
În anul 2017, GoPro a deschis un birou regional în capitala României, axat pe inginerie software, inclusiv pe dezvoltarea aplicațiilor și platformelor sale web şi comerţ electronic.
Anul trecut, 65 de români lucrau pentru sediul GoPro din București.