Compania aeriană EasyJet a recunoscut că un „atac cibernetic extrem de sofisticat” a afectat nouă milioane de clienți, ale căror date personale au fost accesate în mod ilegal de către hackeri. Compania a precizat că adresele de e-mail și detaliile de călătorie au fost furate și că în cazul a peste 2.200 de clienți, datele privind cardurile bancare au fost, de asemenea, accesate.
Compania a informat autoritățile din Marea Britanie și a precizat că va continua să investigheze împrejurările incidentului. EasyJet a declarat că a luat cunoștință de acest atac începând cu luna ianuarie, scrie bbc.com.
Într-o declarație, reprezentanții companiei au spus: „Ne luăm extrem de în serios problemele de securitate și continuăm să investim pentru a îmbunătăți în continuare mediul nostru de securitate. „Nu există dovezi că o informație personală de orice natură a fost utilizată greșit, cu toate acestea, comunicăm cu cei aproximativ nouă milioane de clienți ale căror detalii de călătorie au fost accesate pentru a-i sfătui cu privire la demersuri de protecție pentru a minimiza orice risc”.
Milioane de documente privind istoricul călătoriilor clienților EasyJet au fost accesate de hackeri . În general, detaliile personale pot fi folosite de pentru a accesa conturile bancare, pentru a deschide conturi și pentru a acorda împrumuturi pe numele victimelor nevinovate, pentru a face cumpărături frauduloase sau pentru a le vinde mai departe în mediul onlince.
Riscurile pentru cei ale căror informații despre cardurile bancare au fost compromise sunt clare. Furnizorul lor ar fi trebuit deja să blocheze conturile și vor trebui să analizeze orice plăți neobișnuite venite de pe cardul respectiv.
Milioane de persoane ale căror adrese de e-mail și detalii de călătorie au fost accesate vor trebui să schimbe parolele și să fie atenți la orice tranzacții neașteptate. Totodată, ceilalți clienți EasyJet ale căror informații nu au fost afectate, trebuie să fie atenți la alte e-mailuri și mesaje nesolicitate.
CEO-ul EasyJet, Johan Lundgren, și-a cerut scuze clienților și a menționat că pandemia de COVID-19 ar fi funcționat ca un posibil stimulent pentru hackeri.
„De când am luat cunoștință de incident, a devenit clar că, datorită Covid-19, există o îngrijorare crescută cu privire la utilizarea datelor personale pentru escrocherii online”, a spus Lundgren. „Drept urmare, și la recomandarea ICO, contactăm acei clienți ale căror informații de călătorie au fost accesate și le sfătuim să fie mai vigilenți, în special dacă primesc comunicări nesolicitate”, a mai precizat acesta, potrivit CNN.
EasyJet a pus la sol toate cele 334 de avioane în Europa, în martie, ca urmare a restricțiilor de călătorie în regiune, din cauza pandemiei.
Compania aeriană nu a confirmat momentul în care va începe să zboare din nou.