Reguli noi pentru comerțul online. Comisia Europeană nu vrea ca site-urile de comerț să trateze diferit consumatorii, în funcție de naționalitatea sau țara în care trăiesc, așa că va lansa o ofensivă împotriva practicii numită geoblocare, informeazănews.ro
Instituția europeană a publicat un raport potrivit căruia 35% dintre comercianţii online şi 68% dintre furnizorii de conţinut digital le refuză sistematic accesul clienţilor din anumite ţări membre.
Investigația vizează o practică numită geoblocare, prin care comercianţii cu amănuntul şi furnizorii de conţinut digital îi împiedică pe cumpărătorii online să achiziţioneze bunuri de consum ori să aibă acces la servicii cu un conţinut digital, din cauza locului unde se află sau a ţării lor de reşedinţă.
Din cauza acestui fenomen, vânzările online transfrontaliere în interiorul UE cresc doar într-un ritm lent. Practica este cauzată de deciziile unilaterale ale întreprinderilor de a nu vinde în străinătate, dar şi de barierele contractuale instituite de întreprinderi.
Informațiile au fost colectate în cadrul unei anchete antitrust care a fost lansată în mai 2015. În special răspunsurile a peste 1 400 de comercianţi cu amănuntul şi furnizori de conţinut digital din toate cele 28 de state membre ale UE arată că pe teritoriul acesteia se recurge în mod frecvent la geoblocare atât în cazul bunurilor de consum, cât şi în cel al conţinutului digital.