Comisia Europeană a publicat patru noi cereri de propuneri, în valoare de 12 milioane de euro, în sprijinul mass-mediei de știri și al sferei publice a UE, menite să promoveze accesul cetățenilor la informații fiabile în întreaga Uniune.
„O cerere de propuneri va sprijini conținutul media multilingv privind chestiunile europene prin intermediul platformelor digitale, iar celelalte vizează creșterea producției de conținut în acest domeniu prin intermediul unei rețele de posturi de radio”, a transmis Comisia Europeană, printr-un comunicat.
Executivul comunitar vorbește și despre un proiect-pilot care să sprijine rețelele media pentru tineret care produc conținut ce îndeamnă la reflecție privind evenimentele curente, prin intermediul formatelor și al evenimentelor de pe platformele de comunicare socială.
„În plus, o acțiune pregătitoare pentru platformele urmărește să îmbunătățească accesul cetățenilor la informații de încredere, implicând furnizorii de servicii audiovizuale și de presă scrisă”, se mai arată în comunicat.
Comisia Europeană mai precizează că aproape 12 milioane de euro vor fi investite astfel. Independența editorială va fi deplină.
Vicepreședinta pentru valori și transparență, Věra Jourová, a declarat că pandemia de coronavirus a scos din nou în evidență faptul că mass-media are un rol esențial în informarea oamenilor, dar și dificultățile financiare cu care se confruntă acest sector. „Ne așteptăm ca statele membre să facă același lucru, respectând pe deplin independența mass-mediei”, a punctat aceasta.
„Sectorul mass-mediei de știri a fost grav afectat de provocările pandemiei, așadar sporirea rezilienței acestuia și stimularea inovării sunt acum mai importante ca oricând. Prin intermediul unor astfel de inițiative, continuăm să promovăm și să apărăm un ecosistem mediatic liber și pluralist, care pune accentul pe tinerii Europei, precum și pe colaborare, pentru a ajuta oamenii să compare puncte de vedere diferite la nivel transfrontalier”, a declarat, la rândul său, Thierry Breton, Comisarul pentru piața internă.