Platformele de social media precum Instagram lui Meta, TikTok de la ByteDance, Snapchat de la Snap (SNAP.N) și YouTube de la Alphabet (GOOGL.O) au stârnit îngrijorări în rândul autorităților de reglementare și al utilizatorilor cu privire la conținutul care vizează copiii mici.
Codul voluntar al Meta privind protecția copilului nu funcționează, a declarat comisarul european Thierry Breton, în urma dezvăluirilor că algoritmii Instagram au facilitat și promovat rețelele de abuz sexual asupra copiilor.
Wall Street Journal (WSJ) a publicat rezultatele unei investigații pe care a desfășurat-o în parteneriat cu cercetători, care a constatat că platforma a ajutat la conectarea și la creșterea unei rețele de conturi utilizate pentru comisionare și tranzacționare de material de abuz sexual (CSAM).
Breton și Zuckerberg urmează să se întâlnească la sediul companiei din California pe 23 iunie înainte ca Digital Services Act (DSA), noul regulament al UE pentru moderarea conținutului, să intre în vigoare pentru platformele „sistemice” precum Instagram, în august.
Comisia anunță primele platforme care se încadrează în regimul mai strict al regulamentului digital al UE
Comisia Europeană a identificat marți (25 aprilie) 19 platforme online și motoare de căutare care trebuie să respecte regulile sale mai riguroase pentru serviciile digitale.
UE a adoptat recent Digital Services Act (DSA), un regulament emblematic care introduce responsabilități pentru rețelele de socializare.
Potrivit investigației WSJ, care a fost efectuată împreună cu cercetători de la Universitatea Stanford și de la Universitatea din Massachusetts Amherst, Instagram nu doar găzduiește pedofili și conținutul acestora, ci îi promovează în mod activ.
Sistemul său de recomandare, au descoperit anchetatorii, conectează aceste conturi și le conectează la alte persoane care vând conținut sexual cu minori, inclusiv cele conduse de persoane minore.
Platforma permite, de asemenea, oamenilor să caute hashtag-uri explicite legate de acest material și prezintă conturi care acceptă „comisioane” sau chiar oferă întâlniri în persoană cu copiii.
Promovarea unui astfel de conținut, notează WSJ, încalcă atât legea federală din SUA, cât și propriile politici ale Meta. Compania spune că are „politici de toleranță zero” și „instrumente preventive de ultimă oră”, care facilitează raportarea potențialelor daune și răspunsurile la acestea.