Comisia Europeană a anunțat tarife vamale suplimentare pentru mașinile electrice importate din China

Comisia Europeană a anunțat tarife vamale suplimentare pentru mașinile electrice importate din China
Sursa foto: Shutterstock

Vehiculele electrice cu baterii (BEV) fabricate în China vor fi în curând supuse unor tarife de import atunci când vor fi aduse pe piața fără frontiere a Uniunii Europene, unde cererea pentru aceste produse ecologice a crescut în ultimii ani, potrivit Euronews.

Comisia Europeană a anunțat miercuri prima decizie provizorie în cadrul anchetei sale antisubvenție pentru BEV-urile asamblate în China, împărțită pe mărci:

BYD: 17,4%

Geely: 20%

SAIC: 38,1%

Alți producători de BEV din China care au cooperat la ancheta antisubvenție, dar nu au fost eșantionați individual: 21 %

Alți producători de BEV din China care nu au cooperat: 38,1%

Nivelul va veni peste tariful de import de 10% existent și sfidează așteptările industriei de 20%, sugerând că constatările Comisiei sunt destul de dăunătoare.

Măsurile vor fi introduse la începutul lunii iulie dacă China nu reușește să ofere soluții convingătoare și eficiente pentru a remedia practicile sale comerciale neloiale. Beijingul a refuzat de mult să se angajeze cu aliații occidentali pentru a aborda fricțiunile și adesea neagă sursa problemei în sine.

În practică, decizia înseamnă că atât mărcile chineze, cât și cele occidentale care operează fabrici în țara asiatică vor fi afectate de creștere, deși nu în mod egal. Principala companie controlată a fost BYD, cu sediul în Shenzhen, care își propune să cucerească 5% din piața BEV a blocului. Între timp, Tesla, un actor de frunte în domeniu, a depus o „cerere întemeiată” și ar putea primi un tarif personalizat în cursul acestui an.

„Acest lucru se bazează pe dovezi clare ale anchetei noastre ample și în deplin respectarea regulilor OMC [Organizația Mondială a Comerțului]. Acum ne vom angaja cu autoritățile chineze și cu toate părțile în vederea finalizării acestei investigații”, a declarat Valdis Dombrovskis, Vicepreședintele Comisiei responsabil cu comerțul.

„Scopul nostru este de a restabili condițiile de concurență echitabile și de a ne asigura că piața europeană rămâne deschisă producătorilor de vehicule electrice din China, cu condiția ca aceștia să respecte regulile comerciale convenite la nivel global”, a adăugat el.

Bruxelles-ul este profund îngrijorat de faptul că, din cauza injecțiilor generoase de subvenții ale Beijingului, firmele europene nu vor putea concura cu producătorii chinezi și vor fi în cele din urmă împinse din sectorul din ce în ce mai profitabil, așa cum s-a întâmplat cu panourile solare.

Vânzările de BEV-uri fabricate în China au crescut rapid: de la 57.000 de unități noi vândute în 2020 la peste 437.000 în 2023, potrivit Eurostat, inclusiv modele de la firme occidentale precum BMW, Renault și Tesla. În aceeași perioadă, valoarea acestor tranzacții a crescut de la 631 milioane EUR la 9,66 miliarde EUR.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`