În Rusia, înlocuirea importurilor a trecut la un nou nivel. Departamentul Coca-Cola din Federația Rusă – SRL „Coca-Cola HBC Eurasia” – și-a schimbat numele în „Multon Partners” și acum se ocupă de rebrading-ul băuturilor americane. Acest lucru este raportat de canalul Telegram Mash.
Acum, în Rusia, în loc de Coca-Cola, va fi vândută „Dobry Cola” (Good Cola), iar în loc de Fanta – „Dobry Orange” (Good Orange). Vor fi și noi arome „casnice” – Dushes, Cherry, Lemonade, Mango și Sib Travy. Pentru Schweppes din Federația Rusă, au venit și cu un nou nume – „Rich Tonic”. În același timp, Sprite va dispărea cu totul de pe rafturile magazinelor rusești, se presupune că din cauza faptului că „nu există cerere”.
Primul lot de băuturi „actualizate” este planificat să fie lansat în toamnă.
Mărcile de sucuri Dobry și Rich au început să fie produse în Rusia încă din 1998. Coca-Cola a înghițit Multon în 2005.
Când mărcile străine una după alta au început să-și oprească activitățile în Rusia, toată lumea a reacționat diferit la acest lucru. Cineva a început să cumpere în număr mare mobila de la IKEA, cineva a tăiat șosete de la Uniqlo în semn de solidaritate cu mărcile autohtone și cineva a început să calculeze cât vor pierde companiile străine după părăsirea pieței ruse.
Potrivit presei din Rusia, comercianții străini au pierdut aproximativ 800 de milioane de dolari (47,5 miliarde de ruble). În cazul în care firmele mari nu vor reuși să vândă bunurile rămase și să rezolve cu succes problema rezilierii contractelor existente pe termen lung pentru închirierea spațiului comercial, suma va fi de multe ori mai mare.
Inditex (Zara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear etc.) ar putea avea cele mai mari pierderi dacă vor părăsi în sfârșit Rusia – aproximativ 18 miliarde de ruble. Următorul pe listă este H&M cu o pierdere de 12 miliarde, apoi IKEA – 11,5 miliarde, Uniqlo – 9-10 miliarde de ruble și aproximativ aceeași sumă pentru Decathlon.