Ciocolata Dubai, contrafăcută. Ingredientul care înlocuiește fisticul

Publicat: 05 11. 2024, 11:55
Actualizat: 05 11. 2024, 13:05
Sursă foto: Shutterstock

Trendul cu ciocolata Dubai a atins cote maxime, iar cofetarii și producătorii se întrec în rețete și prețuri. Dar, un oficial turc avertizează că fisticul a început să fie înlocuit de un alt ingredient doar pentru a obține culoarea verde.

Trendul ciocolatei Dubai a atins cote maxime

Aydın Ağaoğlu, președintele Confederației Consumatorilor (TÜKONFED), a făcut apel pentru a opri „nebunia ciocolatei Dubai” care a ajuns și în Turcia. Acesta a subliniat efectul nociv al provomovării excesive a consumului de lux, în special asupra copiiilor. În plus, pune presiune asupra părinților și face diferențe sociale în rândul tinerilor, conform Știri diaspora.

„Ciocolata Dubai provoacă o adevărată frenezie de consum de lux, stimulând în special copiii și tinerii să aspire la produse costisitoare și extravagante”, a declarat Aydın Ağaoğlu.

Ciocolata Dubai este făcută din fistic, kataif și ciocolată, fiind foarte renumită în Turcia și nu numai. Cererea este foarte mare și se vinde la prețuri foarte ridicate, în jur de 400 de lire turcești ( circa 54 de lei) pentru 100 de grade.

Ingredientul care înlocuiește fisticul

Astfel, producătorii și cotefarii, chiar și companiile mici au început să producă ciocolata Dubai. Dar, prețul este tot mai mare, iar calitatea tot mai slabă. În plus, fisticul este înlocuit cu mazărea verde tocată doar pentru a obține culoarea verde și cacaoua folosită este de slabă calitate.

„Când un produs este atât de scump și popular, falsurile și variantele de calitate inferioară apar imediat pe piață. E posibil să vedem din nou mazăre măcinată în loc de fistic, așa cum s-a întâmplat cu baclavaua. Avertizăm consumatorii: nu mâncați mazăre măcinată sub pretextul ciocolatei din Dubai”, a explicat Aydın Ağaoğlu.

În plus, ciocolata a ajuns să fie contrafăcută, dar clienții plătesc același preț uriaș. Acest desert a devenit un simbol al luxului, iar oamenii trebuie să învețe să nu se lase convinși de campaniile de publicitate din mediul online și să își educe copiii să facă diferența între necessitate și exces.