China interzice reclamele la produsele de “lux” de frica protestelor
Autoritățile orașelor Beijing și Chongqing, din China au emis o reglementare prin care interzic reclamele stradale care promovează produsele de lux, care pot declanșa nemulțumiri în păturile de jos ale societății.
Urmând direcția unei declarații anterioare a premierului chinez, Wen Jiabao, de a rezolva problemele legate de conflictele sociale, administrațiile locale din Beijing și Chongqing au decis, separate, care sunt regulile de urmat în cazul publicității. Încălcarea acestor reguli va fi aspru pedepsită, potrivit ibtimes.com
Premierul Wen a declarat că anul acesta statul va încerca să “rezolve distribuirea neechitabilă a veniturilor” și că acesta va fi obiectiv economic prioritar al perioadei 2011-2015.
Termenul limită acordat de Camera de Comerț din Beijing pentru a se conforma noilor reglementări este 15 aprilie. Până la această dată toate reclamele care promovează excesiv produse “străine” vor fi corectate. Deși nu au fost date clarificări privitoare la semnificaţia sintagmei, “străine”, în viziunea autorităților, acestea explică că reclamele creează un climat “nesănătos”.
Contravenienții riscă amenzi de până la 30,000 de yuan (4,600$), potrivit China Daily.
Reclamele stradale din cele două orașe vor trebui să evite următoarele cuvinte: „suprem”, ”regal”, ” lux”, ”de primă clasă”, ”cel mai bun”, ”unic”, ”de neînlocuit”.