Cercetătorii chinezi au creat șoareci mutanți cu coarne prin tehnologia celulelor stem

Sursa foto: Pixabay

Oamenii de știință au reușit să crească structuri asemănătoare coarnelor pe fruntea șoarecilor transplantând celule stem de la cerbi, conform IFL Science.

Cercetătorii au creat șoareci mutanți cu ajutorul celulelor stem din coarnele de cerb

În noul lor studiu, cercetătorii de la Universitatea Politehnică Northwestern din Xi’an, China, au căutat modalități prin care să valorifice rata rapidă de creștere a coarnelor prin implantarea de celule stem din coarnele de cerb Sika în frunțile șoarecilor de laborator, potrivit Popular Science.

La doar 45 de zile după transplantarea acestor celule pe frunțile șoarecilor de laborator fără păr, aceștia au început să crească cioturi mici.

Experimentele ar putea ajuta la creșterea membrelor umane

Echipa speră că această procedură ar putea fi folosită într-o zi pentru a ajuta la repararea oaselor sau a cartilajului la om – sau chiar să crească înapoi membrele pierdute.

Coarnele de cerb sunt singura parte a corpului mamiferelor care se regenerează în fiecare an și sunt unul dintre țesuturile vii cu cea mai rapidă creștere găsite în natură.

Deși rezultatele nu confirmă că aceste celule pot fi utile în cazul oaselor rupte, oferă o imagine nouă asupra modului exact în care mamiferele își pot regenera țesutul, atât prin mecanisme din genomurile noastre, cât și cu puțin ajutor din partea celulelor stem din coarne.

`