Cel mai lung tunel feroviar din lume a fost închis pentru trenurile de pasageri după ce un alt tren marfar care a deraiat în Elveția a provocat daune care vor fi reparate doar peste câteva luni.
Șaisprezece vagoane au deraiat și sunt încă blocate în interior, la o săptămână de la incidentul din 10 august. Inaugurată în 2016, construirea legăturii feroviare Gotthard a durat 20 de ani și a costat peste 12 miliarde de dolari.
Directorul general al operatorului feroviar național elvețian SBB, Vincent Ducrot, a declarat miercuri că Gotthard este unul dintre cele mai sigure tuneluri din lume.
„Faptul că un astfel de accident s-a putut întâmpla ne-a afectat foarte tare”, a declarat el. „Din fericire, nu au existat răniți, deși s-au înregistrat pagube materiale semnificative”.
Mii de produse, inclusiv vin, limonadă și conserve de roșii tocate, au fost împrăștiate pe șinele de cale ferată. SBB a precizat că, în total, este necesară înlocuirea a aproximativ 8 km de cale ferată și a 20.000 de traverse de beton.
Operatorul feroviar a adăugat că o parte a tunelului nu a fost afectată și ar trebui să funcționeze „în principiu” pentru transportul de marfă începând cu 23 august, însă trenurile de pasageri nu vor putea utiliza partea neafectată din motive de siguranță.
Traseul traversează Alpii și oferă o legătură de mare viteză între nordul și sudul Europei. Pe lângă transportul de pasageri, Gotthard este un pasaj cheie pentru mărfuri – în special între Germania și Italia.
Mai mult de două treimi din traficul feroviar de marfă din Alpi a trecut prin tunel anul trecut. Durata călătoriei va dura acum cu cel puțin 60 de minute mai mult, iar pasagerii care călătoresc la nivel internațional vor trebui să schimbe trenul în Chiasso. Doar trenurile care călătoresc spre și dinspre Genova și Veneția vor circula direct, a precizat SBB.