Ce îi determină pe șoferi să revină la autoturismele clasice: „Mașina mea electrică mi-a distrus sufletul”

Ce îi determină pe șoferi să revină la autoturismele clasice: Mașina mea electrică mi-a distrus sufletul
Foto: Facebook/Tesla.

Tot mai mulți șoferi sunt dispuși să renunțe la autoturismele electrice și să revină la condusul unui autovehicul deasel, din cauza temerilor legate de autonomie și de lipsa infrastructurii de încărcare. The Telegraph a realizat o anchetă cu impresiile mai multor proprietari de mașini electrice.

Tot mai mulți șoferi renunță la autovehiculele electrice

Ray Bestwick a cumpărat o mașină electrică în luna mai trecută, în speranța că o va conduce fără probleme. Dar cu doar opt călătorii într-un an, inginerul în vârstă de 62 de ani abia așteaptă să pună capăt experienței sale „distrugătoare de suflet”.

Șoferul Renault Megane E-Tech nu este singurul proprietar de vehicule electrice care se confruntă cu o multitudine de probleme, potrivit yahoo.com.

Temerile de supragamă și lipsa infrastructurii de încărcare sunt principalii factori din spatele proprietarilor care întorc spatele vehiculelor electrice.

Ray Bestwick, din Derbyshire, a spus: „Autoturismul meu este menit să aibă o autonomie de 280 de mile, dar sunt norocos să obțin 160, așa că este evident că există o problemă.

„L-am dus la trei garaje Renault diferite și toți mi-au spus că nu e nimic în neregulă și este din cauza stilului meu de condus.

„Nu sunt deloc de acord cu asta – am 62 de ani și conduc în modul eco 90% din timp. Sunt după economie, nu viteză.

„Este distrugător de suflet să mi se spună în mod constant că este vina mea când în mod clar nu este.”

O investigație recentă a revistei What Car a constatat că mașinile electrice au până la o treime mai puțină autonomie în realitate decât cea anunțată. Datele au evidențiat diferența dintre rezultatele testelor oficiale guvernamentale și cele care pot fi obținute în timpul utilizării în lumea reală.

„Sunt la capătul puterilor, deoarece este ridicol”, a spus Bestwick. „M-am gândit să nu plătesc contractul de închiriere lunar, dar nu vreau probleme, așa că aștept până în luna mai viitor, când pot renunța.

„Sunt atât de bucuros că nu am cumpărat mașina pe loc. Atunci ar fi costat 38.000 de lire sterline, dar valorile se depreciază atât de repede, încât cred că acum ar valora doar aproximativ 22.000 de lire sterline.”

Cercetările efectuate de Auto Trader la începutul acestui an au descoperit că un șofer care cumpără o mașină electrică de 50.000 de lire sterline s-ar putea aștepta să piardă 24.000 de lire sterline în valoare în trei ani, în timp ce o mașină pe benzină cu preț similar ar pierde doar 17.000 de lire sterline.

„Sunt pentru tehnologie, dar mă întorc la benzină sau voi lua un hibrid. Nu am de gând să mă distrez din nou complet electric, deoarece aceasta a fost cea mai proastă mașină pe care am avut-o vreodată”, a spus domnul Bestwick.

Săptămâna trecută, The Telegraph a raportat că doar 30% dintre proprietarii de vehicule electrice care își schimbă parțial mașina cumpără un alt motor electric – restul optând fie pentru modele pe benzină, diesel sau hibride

Urmăriți B1TV.ro și pe
`