Ce este Search Engine Optimization?

Publicat: 11 04. 2014, 16:18
Cu siguranta v-ati lovit in trecut de acronimul SEO, iar multi dintre voi chiar v-ati documentat despre acest fenomen de marketing, ce in ziua de azi nu mai este optional, mai ales daca aveti un business online. In mare parte optimizarea SEO pare simpla, adaugi in site cateva cuvinte cheie si gata, site-ul tau este optimizat si va fi pozitionat cat mai sus in motoarele de cautare. Corect? NU! Din ce in ce mai multi oameni incearca sa inteleaga si sa invete principiile de baza SEO dar, cei mai multi omit faptul ca in cursul a unui deceniu, SEO s-a schimbat radical, si continua sa se schimbe cu fiecare zi ce trece. Optimizarea SEO pe care o practicam in 2014 nu are nicio legatura cu optimizarea SEO de acum 10 ani.
 

Deci, sa revenim la intrebarea initiala, ce este SEO, in 2014?

Pentru a raspunde, putem incepe cu definitia: SEO, sau Search Engine Optimization, inseamna optimizarea unui site web pentru a aparea cat mai sus in motoarele de cautare (Google, Bing, Yahoo etc.) dupa anumite cuvinte de interes pentru business-ul tau. Acest lucru a ramas neschimbat de la aparitia motoarelor de cautare. Singurul lucru ce s-a schimbat de-a lungul timpului este modul in care un site ajunge sa ocupe binemeritata prima pagina in rezultatele de cautare. Pentru a putea optimiza un site intai trebuie sa ne uitam la business-ul sau nisa din care site-ul face parte si sa raspundem la cateva intrebari esentiale. Cu ce se ocupa acest business? Care este publicul tinta? Care este comportamentul acestui public in procesul de achizitie? Se bazeaza pe motoarele de cautare? Ce anume cauta publicul tinta in Google sau orice alt motor de cautare pentru a gasi informatii? Volumul de cautare este indeajuns de mare incat sa merite investita SEO? Odata ce avem raspunsul la aceste intrebari putem sti daca este rentabil sau nu sa incepem procesul de optimizare SEO, un proces ce in ziua de azi nu mai este ieftin dar daca este facut intr-un mod inteligent aduce un plus valoare fantastic strategiei de marketing globale a unui business. 

Cum putem optimiza SEO un site web?
Exista foarte multe componente ale unui site ce trebuiesc optimizate si avute in vedere pentru a creste in rezultatele organice. Motoarele de cautare se uita in site-urile noastre la componente precum titluri, heading-uri, meta tag-uri, continut, viteza de incarcare a paginii, cuvinte cheie, cuvinte relevante (LSI), structura interna de link-uri, erori HTML si continut ascuns, etc. Dar, suplimentar fata de aceasta analiza tehnica, motoarele de cautare se uita si la partea vizuala a site-ului, la functionalitati, la interactiunea userilor cu site-ul tau. De exemplu, daca un site are un bounce rate ridicat (userii parasesc site-ul dupa ce vizualizeaza doar o pagina) sau un time on site scazut (timpul petrecut de useri pe site) acest lucru se traduce in faptul ca, site-ul tau nu este relevant pentru userii ce cauta anumite cuvinte cheie dupa care site-ul tau este pozitionat in motoarele de cautare. Deci, optimizarea SEO trebuie sa contina anumite elemente tehnice bine optimizate dar si sa ofere o experienta de navigare si informatii relevante pentru vizitatorii site-ului tau. Pentru mai multe detalii despre optimizarea SEO, va invitam sa contactati echipa OptimizarePlus