Ce au căutat românii pe internet în pandemie: „Hârtia igienică”, pe primul loc în top / Mutaţiile suferite de reţeaua www

Publicat: 29 07. 2020, 13:45

Cum ne-ar fi fost în starea de urgenţă fără Internet? Nu vrem să ştim… Întreaga reţea globală s-a încins în timpul pandemiei, devenind mijlocul nr. 1 de entertainment într-o perioadă în care era un eveniment şi drumul până la ghenă. Iată ce au căutat românii pe Google în contextul creat de pandemia COVID-19 şi care au fost principalele mutaţii ale ariilor de interes ce au vizat reţeaua www!

În România au fost de mare interes, în momentul declarării stării de urgență, subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine”. Ulterior, nevoia de informație pe astfel de subiecte a scăzut la un nivel firesc, arată analiza agenţiei seo five elements digital, citată de startupcafe.ro.

Specialiştii agenției au studiat ce s-a întâmplat pe internet în timpul crizei declanşate de pandemie, în România, din luna martie și până în prezent.

Aceste luni au adus și vor aduce schimbări semnificative în online. Comunicarea și munca de la distanță sunt susținute prin platforme de colaborare ca Zoom, Google Meet sau Microsoft Teams, în timp ce comercianții mici și mijlocii au accelerat procesul de digitalizare.

Schimbări ale mobilităţii urbane

Mobilitatea urbană a suferit schimbări considerabile în 2020. Conform raportului Google, transportul public e cu 17% mai puțin popular decât înainte de pandemie pe acest motor de căutare. Schimbarea vine și pe fondul lucratului de la distanță. Totodată, în iulie 2020, se înregistrează și o scădere cu 30% a traficului către clădirile de birouri.

Nu același lucru se poate spune despre deplasarea la magazine sau farmacii, care e în creștere cu 6% sau în parcuri, care crește cu 29%. E înregistrată totuși o scădere de 3% către centre comerciale, muzee, cinematografe și parcuri tematice ca un rezultat al necesității distanțării sociale.

Normalizarea activităţilor de recreere şi divertisment

Odată cu finalul stării de urgență, a fost înregistrat un interes crescut – dar nu peste o perioadă normală de dinaintea pandemiei, față de activități de recreere și divertisment.

O scădere semnificativă față de anii precedenţi a fost remarcată în privința căutărilor cutema „vacanță”. În 2020, românii au dovedit cea mai mică preocupare din ultimii cinci ani, raportat la cautările acestui subiect pe internet.

În ciuda unui vârf de căutări înregistrat la mijlocul lunii martie, subiectul „jocuri video” a pierdut din avânt până la mijlocul lunii iulie, iar în prezent este la un nivel firesc pentru această perioadă.

Privitor la sursele de informare, cele mai populare televiziuni au fost, în ordine, Pro TV, Antena 1 și Antena 3. Printre acestea s-a remarcat și Digi24 cu un vârf de interes în primăvară.

Telemunca,în plină ascensiune

Cea mai spectaculoasă creștere a avut-o în 2020 platforma de colaborare video Zoom. Cu toate acestea, Netflix a reușit să se mențină deasupra acesteia când vine vorba de interesul în România. Totuşi, Gmaila fost platforma cea mai populară dintre cele trei, pentru componenta raportată la muncă. Fiecare dintre acestea a înregistrat scăderi similare de îndată ce s-a încheiat starea de urgență.

Subiectul „locurilor de muncă” a fost în martie 2020, pe Google, la un nivel întâlnit, de regulă, în timpul sărbătorilor de iarnă din luna decembrie. Odată cu încheierea stării de urgentă, a căpătat mai multă tracțiune, dar potrivitfive elements digital cererea mare pentru locuri de muncă, din partea angajaților, nu reflectă și-o ofertă similară din partea potențialilor angajatori.

Cumpărăturile cu livrare la domiciliu

În martie a fost înregistrat cel mai mare vârf în cazul căutării „livrare”. După starea de urgență, interesul în căutări a rămasla un nivel mai ridicat decât înainte de declararea pandemiei.

Un vârf similar al interesului a fost remarcat și în cazul căutărilor pentru „comandă online”or cinci ani şi carese menține la un nivel mai ridicat decât înainte de luna martie.