Cazul avionului dispărut: Două semnale noi au fost detectate de australieni. Află costurile totale ale anchetei

Publicat: 09 04. 2014, 08:47

Veste bună în cazul avionului de pasageri dispărut cu 239 de oameni la bord. Două noi posibile semnale ale cutiilor negre au fost detectate de autorităţile australiene în a 33-a zi de căutări. Oficial, echipamentele de înregistrare de la bordul aparatului de zbor au rămas fără baterie, însă reprezentanţii echipajelor de căutări susţin că acestea ar mai putea rezista câteva zile în plus după data de expirare.

Între timp, eforturile internaţionale de identificare a aeronavei Malaysia Airlines au depăşit cheltuieli de 40 de milioane de dolari.

„Ocean Shield a reuşit să obţină un semnal în alte două ocazii. Primul semnal a ţinut aproximativ cinci minute şi două secunde. Al doilea semnal a durat aproape şapte minute. Ocean Shield a detectat până acum patru transmisii în aceeaşi zonă”, a afirmat Angus Houston, fost comandant al Forțelor Armate australiene.

Aceasta este principala veste bună în a 33-a zi a operaţiunilor de căutare a aeronavei dispărută cu 239 de pasageri la bord, însă autorităţile sunt încă rezervate.

„Sunt de părere că efectuăm căutările în zona corectă, dar trebuie să identificăm vizual epava avionului înainte de a putea confirma cu certitudine că acesta este locul final de odihnă a zborului MH370”, a mai spus Houston.

14 avioane şi 14 nave caută epava avionului dispărut într-o nouă zonă de aproape 50 de kilometri pătraţi, la aproximativ 2.250 de kilometri distanţă de coasta de nord-vest a Australiei. Deşi, potrivit fabricanţilor, bateriile cutiilor negre nu ar mai funcţiona pentru că au expirat cele 30 de zile de garanţie, autorităţile australiene susţin că mai există încă speranţă.

Între timp, submarinul autonom Bluefin-21, care are ataşată o cameră video, a fost trimis pe fundul oceanului pentru găsirea epavei avionului malaiezian.

Bluefin-21 este un vehicul submarin de forma unei torpile, cu o lungime de aproape cinci metri și echipat cu un sonar. Poate opera sub apă timp de 20 de ore, însă doar până la 4.500 de metri adâncime.

O analiză a presei internaţionale arată că totalul cheltuielilor înregistrate până acum, în urma căutărilor Boeingului 777 al Malaysia Airlines, însumează cel puţin 44 de milioane de dolari. Iar acestea vor continua să crească.