Șoferii ar putea fi nevoiți să susțină un alt examen pentru a putea conduce autoturismele pe care le dețin.
Pentru SUV-uri ar putea fi nevoie de o altă categorie de permis, fiind obiectivul ecologiștilor, din cauza poluării pe care o emit, dar și pentru că reprezintă un pericol pentru pietoni, bicicliști și pentru șoferii mașinilor mici, informează Adevărul.
Europarlamentarul francez Karima Delli este inițiatorul acestui proiect. SUV-urile „nu numai că ocupă mai mult spațiu și sunt mai puțin eficiente din punct de vedere energetic … în ceea ce privește siguranța rutieră, ele sunt mai susceptibile de a fi supuse unor coliziuni decât autoturismele ușoare, cu consecințe mult mai grave”, se menționează în proiectul său de raport deputatul Verzilor, care conduce lucrările Parlamentului privind o reformă a normelor UE privind permisele de conducere.
Europarlamentarul adaugă că permisul pentru categoria B nu este suficient pentru a conduce autoturisme și camionete mai grele. Astfel că, ea propune un permis pentru categoria B+, care să fie valabil pentru mașinile și camionetele care au maim ult de 1,8 tone.
Dar, șoferii ar putea să îl obțină doar după doi ani după ce au obținut permisul pentru categoria B și după vârsta de 21 de ani.
Europarlamentarul a menționat că ar putea exista excepții pentru scopuri profesionale sau pentru vehiculele de urgență.
Delli a mai scris în proiectul său despre un sistem de premise de conducere pe bază de puncte la nivel UE, care să țină evidența infracțiunilor rutiere și permisele să se poată suspenda după un anumit prag. Ea subliniază că acest sistem ar fi benefic pentru siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.