Cel mai bine păstrat secret din Maranello în aceste zile este Ferrari EV. Primul model fără motor cu ardere rămâne aproape un mister complet.
Tot ce știm până acum este că va fi construit la o nouă fabrică din orașul natal al companiei și este programat să apară în ultimul trimestru al anului 2025. Reuters a auzit de la surse familiare cu problema că modelul electric italian va costa cel puțin €. 500.000, potrivit motor1.com.
Aceasta înseamnă aproximativ 537.000 USD la cursurile de schimb curente. Cu toate acestea, prețurile variază foarte mult în întreaga lume din cauza taxelor regionale, așa că o conversie directă nu este întotdeauna exactă. Oricum ar fi cazul, prețul cerut este pentru versiunea de bază, dar aproape niciun proprietar nu cumpără un Ferrari cu zero opțiuni. Presupusul preț cerut convertit în dolari l-ar face aproximativ la fel de scump ca un SF90 Stradale obișnuit, nu hardcore-ul XX de 890.000 USD.
Sursa Reuters a auzit, de asemenea, că un al doilea Ferrari EV a intrat deja într-o etapă timpurie de dezvoltare. După SUV-ul Purosangue și primul model electric, adăugarea unui alt model la linie ar putea afecta exclusivitatea. Pentru a evita diluarea mărcii, se crede că compania intenționează să limiteze producția la cel mult 20.000 de vehicule anual, cel puțin pentru o perioadă.
Vânzările au crescut constant an de an, ajungând la 13.663 de unități în 2023. Oamenii sunt dispuși să aștepte cu răbdare ani pentru a primi livrarea. În noiembrie anul trecut, CEO Benedetto Vigna a menționat că carnetele de comenzi se aflau la niveluri record, atât de mult încât producția pentru 2025 fusese deja epuizată. Înseamnă că comenzile nou plasate nu vor fi onorate până în 2026 cel mai devreme.
Pentru a evita să devină o marcă de SUV, Ferrari a limitat producția anuală de Purosangue la 20% din producția totală. Modelul high-riding începe de la aproximativ 400.000 de dolari și probabil s-ar vinde și mai bine fără nicio restricție în producție. Cu o nouă fabrică gata de lansare mai multe mașini vor ieși de pe linia de asamblare.
În ceea ce privește EV inaugural, șeful de marketing de produse Ferrari, Emanuele Carando, a declarat recent că va avea un „sunet autentic” și va fi un „adevărat Ferrari”. În 2026, modelul nenumit va reprezenta aproximativ cinci procente din vânzările totale. Se preconizează că vehiculele electrice vor reprezenta 40% din toate livrările anuale până în 2030.