Campania norvegiană pentru turism în aer liber a fost abandonată din cauza temerilor că ar afecta mediul

Publicat: 02 09. 2024, 15:02
Foto: pixabay

O campanie de turism norvegiană menită să promoveze țara ca destinație pentru activități în aer liber a fost suspendată după avertismente că noile legi ale țării privind turismul de masă ar putea duce la distrugerea mediului, anunță The Guardian.

Norvegia se confruntă deja cu efectele supraturismului

Allemannsretten – care le oferă norvegienilor dreptul legal de a campa, înota, schia și merge liber în natură, indiferent de cine este proprietarul terenului – oferă baza friluftslivet (vieții în aer liber), văzută ca fundamentală pentru cultura țării muntoase.

Dar o inițiativă de a lăuda aceste beneficii pentru turiștii internaționali a fost criticată puternic. Șefii regionali din turism spun că ar putea duce la o creștere a traficului nereglementat și a campingului, punând prea multă presiune asupra mediului natural.

Innovation Norway, deținută de statul norvegian, a declarat că a dorit să „sublinieze partea culturii norvegiene care este despre exploatarea naturii”, punând activitățile în aer liber în centrul campaniei.

Cu toate acestea, șefii de turism din nordul și vestul Norvegiei spun că se confruntă deja cu efectele supraturismului. Unii au cerut suspendarea inițiativei în timp ce evaluează orice impact potențial asupra turismului comercial, ceea ce a dus la oprirea campaniei de către Innovation Norway.

Interesul pentru regiunea nordică în ansamblu a crescut în această vară, deoarece turiștii au căutat destinații mai răcoroase pe fondul temperaturilor ridicate din sudul Europei. În timp ce consiliile de turism își propun să profite de creșterea interesului, mulți din Norvegia au cerut prudență.

Pe măsură ce interesul pentru turismul în Norvegia a crescut, a existat o creștere a numărului de rulote parcate inadecvat, precum și a gunoiului și a „uzurii generale a naturii”. Au crescut și operațiunile de salvare pentru găsirea turiștilor pierduți în munți.