Bruxelles a dat o nouă lege privind mașinile diesel. Măsura a fost adoptată după ce mai multe state au adus în discuție interzicerea lor

Bruxelles a dat o nouă lege privind mașinile diesel. Măsura a fost adoptată după ce mai multe state au adus în discuție interzicerea lor
Foto simbol: Pixabay

În ultimii ani, mai multe state din Uniunea Europeană au propus interzicerea mașinilor diesel, datorită faptului că acestea poluează mult mai mult decât cele pe benzină. Recent, Bruxelles a luat o decizie în ceea ce privește acest proiect de lege.

Hotărârea oficialilor a stârnit o serie de reacții

Unul dintre cele mai importante orașe europene a luat o decizie importantă cu privire la interzicerea mașinilor diesel. Măsura a fost luată în urma controverselor legate de politicile climatice, însă a dus la foarte multe reacții în rândul opiniei publice, conform captial.ro. 

Pe patru octombrie, autoritățile locale din Bruxelles au votat o lege care prelungește cu doi ani aplicarea reglementărilor menite să limiteze accesul vehiculelor diesel Euro 5 în zona cu emisii reduse a capitalei Belgiei.

Autoritățile au hotărât să amâne interzicerea acestor mașini după ce mai multe orașe europene au avut tendința de a ezita să implementeze aceste măsuri ecologice.

Amânarea a venti cu o săptămână înainte de alegerile locale

Opinia publică a avut o serie de reacții în urma acestei decizii care a avut loc cu o săptămână înainte de alegerile locale, ceea ce a intensificat speculațiile privind motivația politică din spatele amânării. Susținătorii deciziei sunt de părere că este o măsură necesară pentru a ajuta cetățenii, în special pe cei afectați de pandemia de Covid-19 și criza energetică recentă.

Totuși, decizia de a amâna interzicerea vehiculelor diesel a fost primită cu o reacție mixtă, iar criticii susțin că aceasta va avea un impact negativ asupra calității aerului din oraș.

Reprezentanții mișcării ecologiste au declarat că sute de mii de mașini diesel continuă să pătrundă în capitală în fiecare an, ceea ce complică eforturile de reducere a emisiilor de carbon.

„Nu renunțăm la Zona cu Emisii Reduse (LEZ). Guvernul nu a pus în aplicare măsuri de sprijin adecvate pentru a ajuta oamenii. Așa că le acordăm acestor oameni ceva mai mult timp pentru a se adapta”, a afirmat Christophe de Beukelaer, deputat din partea partidului centrist Les Engages.

Mașinile afectate de această legislație sunt cele care respectă standardul de emisii Euro 5, introdus în 2009, în timp ce standardul Euro 6 se aplică vehiculelor fabricate din 2014 încoace.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`