Autoritatea pentru Concurenţă din Italia a decis să demareze o investigaţie cu privire la preţurile ridicate plătite de turişti pentru a vizita celebrul monument Colosseum, ce datează din perioada Romei Antice, informează Reuters, preluată de Agerpres.
Celebrul Colosseum este un monument roman, ce are o vechime de aproximativ 2.000 de ani și reprezintă una dintre cele mai populare atracţii turistice din Roma, dar și un simbol al „Oraşului Etern”. Colosseum-ul atrage în fiecare an milioane de vizitatori.
Adesea însă, turiştii se plâng că biletele la prețuri „normale” sunt imposibil de găsit din cauză că principalele firme care se ocupă cu organizarea de tururi pentru turişti le-au achiziţionat deja de pe site-ul oficial, cu mai multe săptămâni în avans, doar pentru a le repune ulterior în vânzare la preţuri mult mai mari via tururi ghidate, scrie G4Media.ro.
Autoritatea pentru Concurenţă din Italia a denunţat marţi faptul că biletele la Colosseum sunt cumpărate „în masă via sistemele de achiziţie automatizată”. Autoritatea a adăugat că a demarat o investigaţie atât la distribuitorul oficial de bilete CoopCulture, cât şi la patru companii care organizează tururi pentru turişti.
„CoopCulture nu pare să fi pus la punct sisteme adecvate pentru a evita acumularea de bilete…lipsindu-i astfel pe consumatori de posibilitatea de a cumpăra bilete la preţul obişnuit”, a precizat Autoritatea pentru Concurenţă.
În mod obișnuit, un bilet la Colosseum costă 18 euro, însă marţi, pe site-ul oficial mai erau disponibile doar trei bilete până pe data de 7 august. În schimb, pe site-urile firmelor locale de tururi ghidate erau disponibile numeroase tururi la Colosseum la preţuri variind între 37,50 şi 74 de euro.
Carlo Rienzi, preşedintele asociaţiei pentru protecţia drepturilor consumatorilor, Codacons, spune că acest fenomen de revânzare a biletelor costă Italia mai multe milioane de euro.
„Cerem guvernului să introducă noi prevederi capabile nu doar să împiedice revânzarea biletelor dar şi să impună amenzi consistente”, a spus Carlo Rienzi.