Compania aeriană British Airways a anunţat că piloţii săi au început o grevă de două zile, motiv pentru care a fost nevoită să-şi anuleze aproape toate zborurile.
Într-un comunicat de presă, de luni, British Airways a indicat că: „fără să avem vreun detali de la BALPA (AsociaţiaPiloţilor Companiilor Aeriene Britanice- n .r.)cu privire la ce piloţi au intrat în grevă nu am avut nicio modalitate să anticipăm câţi dintre ei vor veni la muncă sau pe ce avioane sunt calificaţi să zboare”.
„Clienţii care au bilete rezervate luni şi marţi probabil că nu vor putea călători aşa cum plănuiseră”, a mai precizat compania pentru CNN.
Compania se oferă să returneze banii sau să facă noi rezervări ale zborurilor pentru pasagerii afectaţi.
„Dacă zborurile d-voastră au fost anulate vă rugăm nu vă duceţi la aeroport. Puteţi să vă luaţi alte bilete de avion sau să cereţi o returnare a banilor, online, pe Manage My Booking.
Dacă aţi făcut rezervare printr-un agent de turism, vă rugăm contactaţi-l pe el şi discutaţi detaliile rezervării d-voastră”, a mai precizat British Airways.
Comunicatul integral al companiei British Airways cu privire la greva poate fi citit AICI.
Alte zile în care ar mai putea avea loc greve sunt 12 şi 27 septembrie.
La data primului anunţ cu privire la grevă, motivul anunţat al protestului a fost faptul că o majorare a salariilor de 11,5% este prea mică.
„În ultimii ani, piloţii British Airways au făcut sacrificu după sacrifiu, pentru a ajuta compania, prin scăderi de salarii, creşterea productivităţii, închiderea schemei finale de pensii, renunţarea la zile de concedii, acceptarea unui nou sistem de schimburi, şi reducerea plăţii per zbor”, se arăta într-un comunicat, remis de Asociaţia Piloţilor Companiilor Aeriene Britanice (BALPA).
În acelaşi timp, „British Airways” considera creşterea de 11,5%.
„Înţelegerea propusă de noi care prevede o creştere de 11,5% pe o perioadă de trei ani este foarte corectă şi cu mult peste rata actuală a inflaţiei Regatului Unit”, a precizat compania.