Avionul Air Algerie, prăbușit în Mali, a fost prins într-o furtună înainte de a începe picajul, potrivit primelor imagini radar înregistrate de controlul aerian, scrie Le Figaro.
Zborul Ah5017 al Air Algerie a încercat să evite furtuna, dar a intrat exact în ea, lucru care l-a făcut să se prăbușească ca ”un bolovan”.
Consultantul în aeronautică Gerard Feldzer explică cum avionul avea nevoie nici de 30 de secunde în cumulonimbus pentru a i se prevede cel mai ”negru scenariu”.
În opinia lui Gerard Feldzer, se pare că pilotul și-a dat seama prea târziu de furtuna care se afla în fața lui.
„Un avion are o rază de virare între 10 și 15 km. Când vrea să evite o furtună, dacă este prea aproape, nu mai are timp să se întoarcă. Se află prins în capcană în aceste mișcări ascendente și descendente. Or, aceste lucruri nu se învață în simulatoarele de pilotaj, ci pe teren, în practică. Pentru ca un pilot să fie capabil să facă față acestui tip de turbulente, frecvente în regiune, este necesară o anumită experiență”, spune acesta.
„Ultimul contact a avut loc la ora 1:47. Martorul ne-a dat o oră aproximativă 1:50, asta înseamnă că a căzut de la 10.000 de metri altitudine la zero în circa trei minute, și este foarte vertiginos, ținând cont de masa aparatului”, a explicat generalul Gilbert Diendere la RFI.