Cu toate că mulți oameni își doresc să facă cumpărături rapide, se pare că pentru alții mersul la supermarket este o ocazie de a se întâlni și de a socializa cu alte persoane, motiv pentru care în Germania au fost introduse „case de marcat pentru conversaţii”.
Potrivit ziarul german Bild am Sonntag, aceste case de marcat au fost concepute pentru persoanele care nu se grăbesc și vor să se bucure de o mică conversație.
Această inițiativă aparține supermarketului Edeka din Memmingen, Bavaria, iar clienții care suferă de singurătate se pot bucura de aceste case de marcat de luni până joi, între orele 9:00 – 11:00.
În ceea ce privește această inițiativă, proprietarul supermarketului, Ilka Abroll-Groiß, a lansat proiectul împreună cu ministrul bavarez al sănătății, Klaus Holetschek (CSU), iar pentru cei mai în vârstă poate fi un colac de salvare, deoarece așa au ocazia de a se întâlni și de a vorbi cu alte persoane.
O inițiativă similară este în curs de desfășurare de câteva luni la un alt supermarket din Schweinfurt, Bavaria.
„Răspunsul a fost fantastic”, a declarat proprietarul Marius Hoechner pentru ziarul regional german Merkur. Casa este deschisă într-o singură zi, timp de patru ore, uneori mai multe.
Se pare că Germania nu este singura țară care explorează astfel de inițiative. De exemplu, în Basel, Elveția, un supermarket a introdus „casa pentru conversaţie” ca parte a unei inițiative de sănătate în toamna anului 2022, notează ziarulromanesc.de.