Analiză Washington Post: Propaganda antioccidentală, teren favorabil în societatea rusească
Comportamentul antiamerican al rușilor este la cote înalte, potrivit unei analize Washington Post. Revolta împotriva SUA a cunoscut o tendință ascendentă, mai ales după asasinarea liderului de opoziție Boris Nemtov, cel mai grav asasinat politic din ultimii 15 ani. Potrivit teoriilor conspiraționiste, crima ar face parte dintr-un complot CIA pentru discreditarea Rusiei.
Propaganda antioccidentală este tot mai prezentă în societatea rusească: în toamnă, mai multe restaurante mari din rețeaua McDonald’s au fost închise, aparent pentru încălcarea regulilor sanitare.
În momentul în care s-au redeschis, compania a lansat o campanie publicitară, în cadrul căreia a scos simbolismul american. În plus, recent, pe un panou din centrul Moscovei, trona o reclamă McDonalds, care avea următorul mesaj: „Făcut în Rusia, pentru ruși”.
Acțiunile antiamericane nu se opresc aici: îmbrăcamintea cu simboluri occidentale începe să fie înlocuită cu haine în roșu, albastru și alb – culorile Rusiei; apar încercări de înlocuire a Coca-Cola cu sucuri făcute în Rusia.
De asemenea, există temeri conform cărora atitudinea anti-occidentala va crește în cazul în care președintele Barack Obama va trimite arme Ucrainei.