Analiză Reuters: Germania, strâns unită în jurul Volkswagen, ”perla industriei germane”

Analiză Reuters: Germania, strâns unită în jurul Volkswagen, ”perla industriei germane”
Foto: aliexpress.com

În vreme ce scandalul Dieselgate se adâncește, autorităţile de reglementare şi politicienii din Germania tratează cu menajamente grupul auto Volkswagen, informează Reuters.

Într-o încercare de a limita pagubele valorosului lor brand, cancelarul german Angela Merkel a promis într-un discurs de săptămâna trecută că va susține sectorul auto, care furnizează unul din şapte locuri de muncă în ţară.

Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, acolo unde își are sediul VW, a vorbit despre brand a fiind ”perla industriei germane” și a spus că Volkswagen este o companie pentru care merită să te lupți.

Între timp, autorităţile de reglementare au dat declaraţii vagi privind scandalul emisiilor, preferând să se concentreze pe modul în care pot fi reparate vehiculele cu probleme.

În timp ce autorităţile de reglementare şi politicienii din UE şi SUA au impus băncilor amenzi de miliarde de dolari la debutul crizei financiare, sancţiuni care au vizat inclusiv cel mai mare grup bancar german – Deutsche Bank – Autoritatea de supervizare bancară din Germania (Bafin) a păstrat tăcerea. În cazul Volkswagen, Bafin a ales să demareze doar ”o probă de rutină” privind circumstanţele legate de anunţul scandalului emisiilor.

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a cerut joi Volkswagen să recheme obligatoriu la service 2,4 milioane vehicule cu motoare diesel cu probleme, iar purtătorul de cuvânt al Autorității, Stephan Immen, a declarat că instituţia nu a mai impus până acum amenzi asupra producătorilor auto pentru nereguli.

În schimb, Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a avertizat că VW s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 18 miliarde de dolari.

Abordarea mai relaxată din Germania contrastează cu cea din SUA, unde EPA a ameninţat că va refuza să aprobe modelele diesel ce urmau să fie lansate în 2016, în condițiile în care grupul german a și dezvăluit că există un soft suspect instalat pe modelele diesel ce urmau să fie lansate anul viitor.

Parlamentarii germani nu au solicitat până acum audierea fostului director general al Volkswagen, Martin Winterkorn, sau a noului şef, Matthias Mueller, iar procurorii au aşteptat trei săptămâni pentru a verifica birourile Volkswagen din Germania.

Pe de altă parte, Şeful diviziei americane a Volkswagen, Michael Horn, şi-a cerut scuze în faţa Congresului SUA pentru falsificarea testelor de poluare la motoarele diesel.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`