Airbus și Boeing au primit cumulat o comandă care însumează 200 de avioane, odată cu salonul aeronautic de la Paris.
„Airbus şi Boeing sunt pe cont propriu şi încearcă să îşi menţină poziţia. Amândoi sunt foarte agresivi pe piaţă. Amândoi încearcă să producă aeronave la preţuri mai accesibile”, spune un reprezentant Accenture.
Cea mai mare comandă a fost făcută de Garuda, cea mai mare companie indoneziană, care va cheltui 20 de miliarde de dolari pentru 60 de aparate Boeing și 30 de aeronave Airbus.
Atât Boeing, cât și Airbus încearcă să lucreze cu firmele de leasing, pentru că le oferă posibilitatea de a livra avioane unui număr mai mare de companii aeriene decât ar livra doar prin negociere directăm, scrie digi24.ro.
Însă, printre noutățile salonului se află și avioane de luptă create în colaborare cu China și Pakistan.
„Cred că avioanele JF-17, ca orice alte avioane de luptă din lume, vor fi motorul principal al forței aviatice pentru clienții noștri”, spune Li Yuhai,reprezentant al industriei aviatice din China, care subliniază că sunt uşoare, au un singur motor şi pot intercepta rachete în aer.