Compania Facebook a anunțat schimbări în politica plății taxelor către Marea Britanie, în contextul în care afacerile dintre rețeaua de socializare și marile companii de publicitate din țară au fost puse sub lupă, informează theguardian.com.
Facebook a anunțat că va plăti mai multe taxe ca venituri de la cele mai mari companii de publicitate să fie rutate mai mult prin Marea Britanie decât în Irlanda.
Potrivit celor mai recente informații ale veniturilor companiei, rețeaua de socializare a plătit taxe către Marea Britanie de doar 4,327 lire în 2014, o sumă care, comparativ cu veniturile unui muncitor de rând (33,000 lire pe an) sunt infime. Facebook nu declarat cât primește de la companiile de publicitate britanice, dar vânzările pe larg din Europa au crescut cu 50% în 2014, ceea ce indică o creștere semnificativă și a sumelor încasate de gigantul rețelelor de socializare.
Vânzările în creștere ale Facebook sunt rutate printr-o companie din Dublin, și, în ciuda faptului că compania desfășoară o mulțime de afaceri pe tărâm britanic, compania nu se califică pentru a fi taxată după regulile din Marea Britanie. Așadar, până la cea mai recentă declarație a oficialilor rețelei de socializare cu privire la schimbarea politicii de plată a taxelor către țara britanică, afacerile brandului Zuckerberg nu erau tocmai transparente, potrivit The Guardian.
Concluzia este că schimbările pe care Facebook le pregătește vor afecta doar câștigurile provenite de la firmele mari de publicitate. Compania nu a precizat exact care ar fi suma pentru clienții de acest calibru, în contextul în care are 2,5 milioane de companii de publicitate din întreaga lume.