Coşmar pentru cei surprinşi de iarnă în timp ce călătăreau cu trenul, duminică. Începând cu ora 2.00, trenurile au acumulat întârzieri uriașe din cauza căderii unor copaci peste liniile de contact în mai multe puncte din sud-vestul țării.
Situația s-a mai îmbunătățit doar după ora 17.00, dar câteva trenuri au staționat între 9 și 15 ore, fie în zona Orșova, fie la câteva zeci de kilometri de Arad. A fost una dintre cele mai grave avarii din ultimii ani, deranjamentele înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică fiind numeroase și greu de remediat. Două trenuri au acumulat și peste 800 de minute întârziere!
Problemele au afectat trei magistrale și trenurile au fost blocate începând cu orele 2.00 – 3.00 duminică dimineața. Pe M900 primele trenuri au plecat în jurul orei 11.00, iar pe M200, după ora 17:00. CN CFR anunța duminică la prânz că peste 200 de feroviari și 10 drezine pantograf acționau la intrările în stații, în stații și pe secțiile de cale ferată unde circulația era încă întreruptă din cauza copacilor care au rupt firele de contact și s-au prăbușit pe calea ferată.
Cele mai mari probleme s-au înregistrat pe M 200 Vărădia – Săvârșin situate între Deva și Arad, M 202 Valea Sadului – Lainici, Lunca Budieni – Bărbătești, pe linia ce leagă Filiași de Simeria şi M 900 Valea Cernei – Drobeta Turnu Severin.
Recorduri de întârziere
IR 473 Budapesta – București,14 ore și 45 de minute întârziere. A intrat în țară duminică la 0.37, la 1.06 pleca din Arad și jumătate de oră mai târziu începea lunga staționare, din cauza copacilor căzuți peste linii. Trenul avea să plece după ora 17.00, cu o întârziere de 14 ore și 20 de minute ajungând la București după 27 de ore de la intrarea în țară!
IR 1765 Iași – Vatra Dornei Cluj – Arad – Timișoara a avut 13 ore și 29 de minute întârziere.
Este unul dintre trenurile românești cu cel mai lung traseu, 848 km ar trebui parcurși în 18 ore și 12 minute. Trenul a plecat sâmbătă la 15.25 din Iași, iar la 8.10 ajungea la Zam, între Deva și Arad, unde avea să staționeze zece ore. Au mai urmat opriri în plus și până la Arad, iar trenul a ajuns la Timișoara duminică la 23.17. În total, 32 de ore de coşmar!
Alte întârzieri notabile: IR 472 București – Budapesta, 18 ore întârziere; IR 347 Viena – București, 11 ore și 23 de minute întârziere; IR 1695 București – Timișoara, 12 ore și 15 minute întârziere; IR 1692 Timisoara – București, 6 ore și 38 minute; IR 1696 Timișoara – București, 9 ore și 22 de minute întârziere.