Descoperire neașteptată! Un pește de pe vremea dinozaurilor trăiește într-un râu din Făgăraș

Sursa Foto: Captură video/ stirileprotv.ro

O descoperire neașteptată făcută de Un grup de cercetători aduce România în atenția biologilor în urma unei descoperiri neașteptate. Cel mai rar și vechi pește al Europei, care trăiește pe Valea Vâslanului, în munții Făgăraș, a fost găsit în zeci de exemplare.

Peștele care este considerat o fosilă vie

Cercetătorii consideră că aspretele există de pe vremea dinozaurilor, fiind considerat un pește fosilă. În râul Vâlsan, singurul loc din lume în care acest pește supraviețuiește, au fost găsite nici mai mult nici mai puțin de 58 de exemplare de asprete. Specia a fost descoperită în 1956, iar acum nouă biologi au participat și au folosit aparatură specială pentru cea mai amplă acțiune de inventariere de până acum.

”Colegii biologi cu aparatura necesară au mers prin râu la diverse pietre, pentru că știam cumva despre vechiul habitat istoric. Practic, studiind aspretele, aflăm despre începuturile vieții pe Pământ și despre o continuare a rezistenței, a rezistenței vieții pe Pământ”, a dezvăluit Alex Găvan.

Aspretele există de peste 65 de milioane de ani

Aspretele are o dimensiune de până la 12,5 cm lungime și este considerat o fosilă vie, fiind contemporan chiar cu ultimii dinozauri.
Alex Găvan: ”Este important, este important că acum am aflat condițiile în care trăiește și se înmulțește și astfel îl vom putea crește”.

Înainte de această descoperire, Ministerul Mediului estimase că în râu sunt între 10 și 15 exemplare de asprete.

Operațiunea de inventariere face parte din proiectul ”Aspretele trăiește”, inițiat de alpinistul Alex Găvan prin fundația care îi poartă numele și Fauna&Flora International, prima organizație de conservare a vieții sălbatice înființată în lume.

`