Zborurile anulate sau întârzierile aduc profit altor companii, precum firmele de transport cu autocarul, care în ultima perioadă au o creștere foarte mare a cererii. Și hotelurile din jurul aeroporturilor profită de problemele cu zborurile, dar și firmele care obțin despăgubiri pentru clienții cu vacanțe pierdute.
Sezonul estival a venit la pachet și cu problemele zborurilor, astfel că mii de pasageri s-au trezit fie cu zborul amânat, fie anulat, conform observatornews.
Alții optează pentru călătoriile cu autocarul, pentru a nu avea parte de surprize neplăcute sau incertitudinea anulării zborului.
„Creşterea este de 30-35%. Este normnal ca turiştii să-şi îndrepte activitatea spre noi şi să vină să-şi achiziţioneze vacanţe pentru sezonul estival. Autocarele merg spre Grecia şi pe circuite culturale europene. Pentru autocare am început cu 59 de euro o vilă de 3 stele la care se adaugă 55 de euro de persoană transportul”, a declarat Marius Berca, manager agenţie turism.
Și firmele care oferă despăgubiri turiștilor o duc bine. Aproape 100 de cereri sunt înregistrate în fiecare zi, iar agenția beneficiază de un comision de 10% din valoarea despăgubirii.
„A crescut, cred că probabil s-a şi dublat faţă de anul trecut prin faptul că a crescut numărul de anulări şi întârziei. Chiar dacă noi în fiecare vară aşteptăm un număr şi mai mare faţă de restul anilor, dar anul acesta a depăşit chiar orice aşteptare”, a declarat Ramona Colea, Flighclaims.
Din cauza zborurile amânate sau anulate, turiștii se îndreaptă către hotelurile din preajma aeroporturilor, iar o noaptea de cazare pornește de la 60 de euro.
În această săptămână, pe aeroportul Henri Coandă din București s-au raportat peste 800 de zboruri întârziate, iar 9 curse au fost anulate.
Călătorii afectați pot accesa site-ul Centrului European al Consumatorilor, unde pot depunde o sesizare.