Pilotul Cezar Osiceanu a explicat pentru DCnews care este din punctul lui de vedere motivul pentru care s-a ajuns la situația aceasta de criză: „Acesta este motivul real al situației generale din aviație: profitul mai întâi! Cu toate că aproape toți operatorii aerieni au primit ajutoare de stat sub diverse forme, lăcomia nu cunoaște limite!
În pandemie, au fost dați afară piloții, tehnicii și însoțitorii de bord, dar și „furnicile”, adică personalul auxiliar (Checkin, încărcători de bagaje, șoferi etc).
2019 a fost anul de vârf al aviației mondiale, cu 100.000 zboruri pe zi, în timp ce, în 2021, cea mai rea zi a fost cu doar 10.000 zboruri pe zi. Anul 2022 are o medie actualizată de peste 90% din anul 2019 realizată până în prezent și pentru finalul anului se estimează 100%.
Cu un număr de angajați mai mic cu 35-40% față de anul 2019 și cu doar 90% realizat față de acel an, puteți să calculați rata profitului pentru fiecare companiei aeriana cu ajutorul datelor publicate obligatoriu.
Toate companiile low cost vând cu 5% mai multe bilete decât capacitatea avionului respectiv și nimeni de la asociațiile de protecție a consumatorilor nu sancționează această practică rea.
Un număr de 957 de zboruri (aterizări şi decolări) au înregistrat în intervalul 30 iunie – 6 iulie întârzieri mai mari de 30 minute pe Aeroportul Henri Coandă, iar 56 de curse au fost anulate de companiile aeriene care ar fi trebuit să le opereze, potrivit datelor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Tot în ultima săptămână, 56 de zboruri au fost anulate de companiile aeriene (30 de decolări şi 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair şase, iar TAROM patru.
În total, în perioada 30 iunie – 6 iulie, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) au fost operate 2.357 de zboruri (1.189 aterizări şi 1.177 decolări).