Divizia YouTube a Google a anunţat că intenţionează să lanseze un serviciu contra cost de streaming de muzică, care va exclude reclamele, pentru care a primit deja critici de la organizaţii ale producătorilor privind termenii nefavorabili ai contractelor impuse de companie, potrivit Reuters, scrie Mediafax.
YouTube a intrat în parteneriat cu sute de producători de muzică, companii mari dar şi independenţi, pentru noul serviciu, a comunicat compania.
Noul serviciu contra cost al YouTube ar urma să fie lansat la sfârşitul verii şi va permite abonaţilor să asculte muzică fără niciun fel de reclame, a spus o sursă a Reuters. În plus, utilizatorii vor putea asculta muzică offline sau un disc întreg al unui artist.
Decizia vine în contextul criticilor unor organizaţii din domeniul muzical privind planurile YouTube de a bloca conţinutul unor case de producţie de pe site-ul de înregistrări video al companiei, accesat liber, dacă acestea nu semnează acorduri să participe la noul serviciu de streaming contra cost.
Propunerile YouTube sunt „foarte dezavantajoase şi nu sunt negociabile”, a afirmat într-un comunicat în luna mai organizaţia Worldwide Independent Music Industry Network.
YouTube a refuzat să comenteze asupra termenilor acordurilor, dar a afirmat că noul său serviciu va aduce noi resurse financiare industriei muzicale.
„Adăugăm funcţii pe bază de abonament pentru muzică pe YouTube pentru a aduce partenerilor noştri din industria muzicii noi venituri, suplimentar faţă de sutele de milioane de dolari pe care YouTube le generează pentru ei în fiecare an”, a notat compania.