Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, a explicat în emisiunea Politica zilei, moderată de Ioana Constantin de ce Religia trebuie să devină materie pentru Bac, așa cum susțin cultele religioase:
„Religia este opțională, asta înseamnă că pentru a studia religia, părinții elevilor sau elevul depune o solicitare la școală și se înscrie la ora de religie. Deci este opțională inițial. După ce te înscrii devine obligatorie. Trebuie să fii prezent la această oră. Poți și să renunți. Cei care rămân înscriși și parcurg sistematic această oră de religie pot avea dorința să opteze pentru o astfel de materie care devine parte a trunchiului comun de materii inclusiv la Bacalaureat. Este eligibilă din toate punctele de vedere. Dacă aceste culte au propus ca religia să fie ridicată la rangul materiilor eligibile pentru Bacalaureat, atunci responsabilizează foarte mult cultele religioase”, a spus Vasile Bănescu.
Acesta a explicat și de ce cultele religioase se opun introducerii unor materii care promovează în școli diversitatea sexuală:
„În primul rând, este vorba despre niște legi noi despre care s-a vorbit foarte critic în cercuri importante ale societății românești. Foarte multe persoane au semnalat modul imperfect, netransparent legat de dezbaterile pe marginea acestor legi. Am fost martorul unei semnalări a modului netransparent în care au fost lucrate aceste legi.
Cultele religioase sunt responsabile și cu ceea ce se numește în zona lor moralitate personală și publică. Există un grad de sensibilitate al cultelor religioase în legătură cu educația copiilor care este orientată spre părinții lor. S-a semnalat în acea adresă comună semnată de 13 culte printre care și cultul musulmanilor din România, o vulnerabilitate legată de inadecvarea prezentării unor lucruri absolut discutabile unor copii de vârste care nu sunt potrivite pentru discuții legate de orientări sexuale, de diversitate sexuală.
Nimeni nu contestă existența unor minorități sexuale care trebuie să aibă drepturi, trebuie să fie protejate. Dincolo de asta însă s-au semnalat că aceste lucruri sunt nepotrivite pentru a fi introduse în programele școlare. Termenul cheie este adecvarea, adecvarea informațiilor la vârstă și eficacitatea acestor informații”.