Datele publicate joi de către Oficiul federal de statistică (Destatis) arată că vânzările de bere sunt în continuă scădere în Germania. Nici găzduirea Campionatului European de Fotbal nu a dus la un avans semnificativ.
În primul semestru al anului 2024 s-a înregistrat o cantitate de 4,2 miliarde de litri de bere vândută de către berarii şi distribuitorii de bere din Germania, fiind în declin cu 0,6% față de aceeași perioadă a anului 2023. Vânzările interne au fost de 3,4 miliarde de litri de bere, cu 0,9 mai scăzute față de anul precedent, potrivit AGERPRES.
Deși s-a înregistrat o majorare a cererii înaintea Campionatului European de Fotbal, vânzările din mai și iunie nu au fost mai bune față de anul trecut. Luna trecută a fost cea mai slabă lună iunie de când Germania a modificat taxa pe bere, în 1993.
„În timpul Campionatului European de Fotbal, modificarea frecventă a temperaturilor şi fenomenele meteo extreme au afectat afacerile barurilor şi au fost anulate multe petreceri în grădină”, a afirmat directorul Federației berarilor germani, Holger Eichele.
Pentru producătorii de bere, vânzările de bere fără alcool sunt foarte importante, mai ales după majorarea cererii în ultimii ani. Germania este lider mondial în acest sector, cu 800 de mărci de bere fără alcool, având o cotă de piață de 8%.
„Curând, fiecare a zecea bere produsă în Germania va fi fără alcool”, a previzionat Eichele.
Berea este un produs sezonier, fiind foarte consumată în timpul verii, însă toamna și iarna vânzările la acest produs scad. Marile evenimente organizate în timpul verii, precum Cupa Mondială la fotbal, tind să stimuleze consumul de bere.