Valea Oltului se închide pe timp de zi. Alin Șerbănescu (CNAIR): Alternative la DN 7 sunt / Valorile de trafic depășesc de multe ori 25.000 de autovehicule pe zi / Riscul să moară oameni acolo ar fi fost major (VIDEO)

Publicat: 04 07. 2024, 10:47
Foto: captură B1 TV

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Șerbănescu, a vorbit despre închiderea DN 7, joi, la Știrile B1 TV prezentate de Gabriela Mihai, și spune că „riscul să moară oameni acolo” ar fi fost unul „major” dacă defrișările necesare pentru autostrada Sibiu – Pitești s-ar fi făcut fără închiderea circulației pe Valea Oltului.

Alina Șerbănescu (CNAIR), pe B1 TV, despre Valea Oltului

Întrebat despre alternativele la DN 7 și despre valorile de trafic de acolo, reprezentantul CNAIR a spus: „Alternative sunt pe relația est-vest, la DN 7. Sunt DN 1, care înseamnă Valea Prahovei, și DN 66, care înseamnă Defileul Jiului, Valea Jiului (…). Pe DN 7 se va putea circula în cursul nopții, începând cu ora 20, până la ora 8 dimineața, dar, da, practic, gândiți-vă și bine m-ați întrebat care sunt valorile de trafic pe DN 7, acestea ajung și depășesc de multe ori 20-25 de miii de autovehicule pe zi, deci practic vorbim de valori de autostradă”.

„Tocmai acesta este motivul pentru care trebuie să construim autostrada Sibiu – Pitești. Fără construcția acestei autostrăzi, practic tot timpul ne vom bloca pe DN 7. Aduceți-vă aminte că de câte ori are loc un accident pe DN 7, practic, circulația ore întregi este blocată, sau de câte ori are loc o alunecare pe DN 7, la fel, se blochează circulația din cauze naturale”, a adăugat Alin Șerbănescu.

„Tocmai de aceea facem acest efort, oferim și rute alternative, și facem acest efort pentru ca în această lună în care vom ține închisă circulația să se poată defrișa cât mai mult astfel încât construcția autostrăzii să fie cât mai eficientă”, a continuat el.

Alin Șerbănescu: Riscul să moară oameni acolo ar fi fost major

Întrebat despre propunerea polițiștilor de a se circula pe un singur fir, purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus: „Polițiștii sunt specialiști la dirijarea circulației, nu la construcția de drumuri și poduri, ca să fim cinstiți. Gândiți-vă la un lucru, versantul în zona respectivă este abrupt, are între 17 metri și 70 de metri. Cine își asumă responsabilitatea pentru moartea unor oameni acolo? Pentru că în momentul în care tai copaci de 20-25 de metri, în momentul în care ai și bolovani care vin pe cale, pe DN 7, nu garantează nimeni că acei copaci și acei bolovani vor cădea doar pe o bandă. Deci riscul să moară oameni acolo este major”.