O alunecare de teren s-a produs zilele acestea la Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care trebuia să fie gata din 2018. Miercuri seară, CNAIR a venit cu precizări pe marginea acestui subiect.
Ploile abundente au provocat alunecarea de teren, a notat CNAIR.
„Din cauza ploilor abundente din ultimele zile, pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, km 16+30 a avut loc o pierdere locală de stabilitate a taluzului. Echipa de specialiști formată din experți ai CNAIR și ai Antreprenorului a constatat, la fața locului, că alunecarea de suprafață a taluzului nu a afectat corpul autostrăzii.
După definitivarea expertizei tehnice în lucru, luni, 27.07.2020 se va adopta soluția de remediere și ulterior se va trece la implementarea acesteia de către Antreprenor”, a notat CNAIR pe site-ul oficial.
Informarea CNAIR, care a fost postată și pe pagina de Facebook a companiei, a provocat un val de nemulțumiri. Iată o parte dintre comentarii:
„Nu avem un relief dificil în acea zonă și uite cum se produc alunecările de teren…Oare nu s-a studiat și alt traseu, care să nu fie în apropierea dealurilor ? Oare studiile de fezabilitate și geotehnice cum sunt făcute? Dacă aveam relief ca Elveția, Muntenegru și mai ales China (unde știm bine ce lucrările impresionante s-au făcut)… Ce se întâmpla?
Concluzia: Lucrări de proastă calitate ! Mergeți pe autostrăzile polonezilor și vedeți diferența!” – I.A.
„Practic am ajuns la un alt nivel… Ni se strică autostrăzile înainte să le construim.. Cu cele care se strică imediat după inaugurare eram deja obișnuiți… România lucrului bine făcut!” – I.L.
„Dacăera sub trafic măîntreb care era rezultatul… Ieri am văzut o filmare cu un Logan pe care aproape a căzut un copac pe un DN lângăBaia Mare” – A.G.
„Greșit, simt nevoia săcorectez. Din cauza lucrărilor proaste și a incompetenței CNAIR a avut loc ce a avut loc” – P.A.
Alin Șerbănescu a comentat incidentul de la Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda.Fostul oficial al CNAIR a dezvăluit faptul că în general, astfel de incidente se petrec din cauza manevrelor dolosive ale constructorilor, coroborate cu lipsa de vigilență a experților din cadrul CNAIR.
„Se lucrează la ‘minima rezistență’. Materiale la ‘minima rezistență’, tehnologii la ‘minima rezistență’, bineînțeles că se întâmplă astfel de evenimente. Proiectul ‘optimizat permanent’ înseamnă soluția mai ieftină. Din lăcomie, e posibil să se producă astfel de alunecări de teren după ce recepționezi lucrarea.
Ceea ce s-a întâmplat la Sebeș-Turda Lotul 1 e o alunecare de taluz. Sau mai bine spus, o spălare de taluz. Panta este destul de mică. Dacă ar fi fost executat corect, nu ar fi trebuit să existe acest risc. Ar fi trebuit să se ia măsuri, ca să nu fie infiltrații”, a declarat Alin Șerbănescu pentru B1.ro.