Smartphone-urile ar trebui interzise în școli pentru a combate perturbarea cursurilor, pentru a îmbunătăți calitatea studiului și pentru a proteja copiii de cyberbulling, se recomandă într-un raport ONU, potrivit The Guardian.
UNESCO, agenția ONU pentru educați, știință și cultură, susține că există dovezi care atestă că utilizarea excesivă a telefonului mobil este asociată cu reducerea performanței educaționale, iar nivelurile mari de timp petrecut în fața ecranului au un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor.
Apelul său pentru interzicerea smartphone-urilor, spune organizația, transmite un mesaj clar tehnologia digitală în ansamblu, inclusiv inteligența artificială, ar trebui să fie întotdeauna supusă unei „viziuni centrate pe om” a educației și să nu înlocuiască niciodată interacțiunea față în față cu profesorii.
UNESCO îi avertizează pe factorii de decizie că impactul pozitiv al tehnologiei digitale asupra rezultatelor studiului și eficienței economice ar putea fi supraevaluat, dar și că noul nu este întotdeauna mai bun.
„Nu toate schimbările constituie progres. Doar pentru că se poate face ceva nu înseamnă că și trebuie făcut”, a fost concluzia organizației.
„Revoluția digitală are un potențial incomensurabil, dar, așa cum au fost exprimate avertismente în privința modului în care ar trebui să fie reglementată în societate, trebuie acordată o atenție similară modului în care este utilizată în educație”, a declarat directoarea generală a UNESCO, Audrey Azoulay.