Tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Oradea și continuarea lui până la granița cu Ungaria reprezintă prima linie de cale ferată din România pe care trenurile de călători vor circula cu 160 de kilometri pe oră.
Circulația cu această viteză va fi posibilă peste doi ani, după ce linia va fi reabilitată, anunță Știrile ProTv. Linia de la Cluj până la frontieră va fi și electrificată pe întregul traseu, în lungime totală de 166,2 kilometri.
În loc de 3 ore sau 3 ore și 20 de minute, trenul va face 2 ore și 14 minute de la Cluj-Napoca până la granița României cu Ungaria.
Valoarea proiectului de reabilitare depășește 9 miliarde de lei.România are acum o rețea feroviară cu o lungime totală de peste 10.000 de kilometri, din care 4.000 sunt electrificați.
Potrivit CFR Călători, viteza medie de deplasare pe calea ferată a fost, în anul 2023, de 45,6 kilometri pe oră. Viteza este atât de mică în România din cauza infrastructurii feroviare precare, potrivit Ziare.