Un studiu de terapie genetică a redat auzul cu ambele urechi unor copii născuți surzi

Cinci copii care s-au născut surzi aud acum cu ambele urechi, după ce au participat la un studiu „uimitor” de terapie genetică care aduce speranțe pentru tratamente suplimentare.

După tratament, copiii care nu auzeau inițial nimic, au dansat auzind muzica

Copiii nu puteau să audă din cauza mutațiilor genetice moștenite care perturbă capacitatea organismului de a produce o proteină necesară pentru a se asigura că semnalele auditive trec fără probleme de la ureche la creier, potrivit The Guardian.

Medicii de la Universitatea Fudan din Shanghai i-au tratat pe copiii, cu vârste cuprinse între un an și 11 ani, la ambele urechi, în speranța că aceștia vor auzi destul de mult cât să ia parte la conversații și să afle din ce direcție provin sunetele.

În câteva săptămâni de la începutul terapiei, copiii și-au dobândit auzul, au putut localiza sursele de sunete și au recunoscut vorbirea în medii zgomotoase. Doi dintre copii au fost înregistrați dansând pe muzică, au raportat cercetătorii în Nature Medicine.

Dr. Zheng-Yi Chen, om de știință la Massachusetts Eye and Ear, un spital de predare Harvard din Boston, care a co-condus studiul, a spus că rezultatele sunt „uimitoare”, adăugând că cercetătorii au continuat să vadă capacitatea de auz a copiilor care „progresează extraordinar”.

Surzimea din naștere e din cauza factorilor genetici

Terapia folosește un virus inactiv pentru a introduce copii ale genei afectate, Otof, în urechea internă. Odată ajunse înăuntru, celulele din ureche folosesc noul material genetic ca șablon pentru a produce copii ale proteinei cruciale, otoferlina.

Imaginile video ale pacienților arată un băiețel de doi ani care răspunde la numele său la trei săptămâni după tratament și dansează pe muzică după 13 săptămâni, după ce nu reacționase la niciun stimul înainte de a primi injecțiile.

Un alt pacient, o fetiță de trei ani, nu reacționează deloc la sunete, dar la 13 săptămâni de la tratament poate înțelege propoziții și rosti câteva cuvinte.

Peste 430 de milioane de oameni la nivel global sunt afectați de pierderea auzului invalidant, dintre care aproximativ 26 de milioane sunt surzi din naștere.
Până la 60% din surzimea din copilărie vine din factorii genetici.

`