Cei care se sperie când le sună telefonul sau ezită să răspundă, ar putea suferi de un nou tip de anxietate, care se tratează deja în alte țări prin terapie, potrivit antena3.ro.
Persoanele care fac parte din generația Z (născuți între anii ’90 şi 2010) s-au format în epoca în care aplicațiile de mesagerie instantanee erau deja folosite de părinți.
Față de cei născuți înainte de 1990, ai căror părinți foloseau telefonul clasic, ei au fost mai puțini expuși la convorbiri și au preluat un alt stil de comunicare, mai exact cea scrisă.
„Calitatea de a vorbit la telefon a tinerilor poate fi o consecință a faptului că în prezent aceștia petrec foarte mult timp conectați la rețelele de socializare, la jocuri, totul e online, totul e în scris și aceasta poate acționa ca un mecanism de protecție”, a declarat Raluca Ştefan, psiholog.
Potrivit specialiștilor, există un prag care, odată depășit, simpla senzație de neplăcere la soneria telefonului se transformă în fobie.
Printre semnalele de avertizare se pot enumera:
„De obicei, lumea vorbește prin mesaje mai mult, deoarece există lipsă de comunicare foarte mult în trei persoane și în momentul de față tehnologia ne-a tăiat comunicarea face to face, cum ar veni. Sunt lucruri importante pe care le scriu mult mai bine prin mesaje”, a spus un tânăr.
Se pare că tendința pentru comunicarea scrisă prin aplicație este remarcată și la celelalte generații.
„Categoric prin mesaje îmi e mai ușor să scriu și să îmi formulez toată ideea până o transmit. Așa vine mult mai rapid”, mai susține o tânără.