Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că există riscul ca 6 km de pe Autostrada A0 să devină „muzeu”, în condițiile în care Compania de Drumuri nu reușește să țină pasul cu UMB pe lotul 2 al Autostrăzii Bucureștiului.
Tronsonul cu o lungime de 19 kilometri ar fi trebuit să se deschidă complet dacă Statul și-ar fi făcut treaba asigurând conexiunile cu loturile 1 și 3.
Întreg lotul 2 din A0 Nord are 19 km. Hartă interactivă: https://bit.ly/3xfFoLn. Cei de la UMB au toate șansele să deschidă parțial tronsonul 2 al semi-inelului de nord din #AutostradaA0 cândva în toamnă. Asociația Pri Infrastructură estimează că în octombrie se va circula pe cei 9,5 km dintre DN1 și Autostrada A3.
Acestora li se pot adăuga încă 4 kilometri spre est dacă responsabilii CNAIR se vor mișca rapid cu rezolvarea birocrației pentru execuția unei descărcări provizorii în DJ200 lângă Ștefănești, alegând acest punct în detrimentul celui de pe DJ100 la vest de Afumați.
“Evident, de la vorbe la fapte este cale lungă și timp scurt. Deja antreprenorul practic a terminat această porțiune din proiect (între nodul cu A3 și DJ200), așa cum se vede din cea mai recentă filmare a lui Andrei Pașa: https://youtu.be/t_7fjQZs1m0.
Așadar, 13,5 km în 2023 pe A0 Nord, scenariul cel mai optimist. Restul de 5,5 km ai tronsonului nu vor putea fi folosiți: 2 km între DN1 și limita cu lotul 1 așteaptă semnarea contractului cu Pizzarotti (probabil până la sfârșitul lunii iunie) și 3,5 km între DJ200 și granița cu lotul 3 vor fi „activați” când vor binevoi chinezii.
Apropo, tot la reuniunea SCS Transport de săptămâna trecută, ni s-a comunicat că CNAIR va solicita chinezilor de la CCECC să proiecteze și să execute cu prioritate nodul A0-DN2 de la Afumați, așa cum am cerut noi public deja de mai multe ori.
Aparent, CNAIR nu e complet opacă la cerințele noastre și poate gândi rațional, dar de la simple declarații până la rezolvarea birocrației e cale foarte, foarte, FOARTE lungă!
Mai ales dacă luăm doar un simplu exemplu al descărcării provizorii de la sud de Suplacu de Barcău, acolo unde insistăm de mai bine de un an de zile să se implementeze o soluție ca să evităm un alt muzeu de 13,5 kilometri de autostradă pregătit pentru luna iulie 2023! Vom reveni pe acest subiect”, scrie Pro Infrastructură.