Ultimul secret al lui Nicolae Ceaușescu a ieșit la iveală: E un fapt consumat. Au trecut 40 de ani de la această întâmplare

Ultimul secret al lui Nicolae Ceaușescu a ieșit la iveală: E un fapt consumat. Au trecut 40 de ani de la această întâmplare
Foto: TVR

Ultimul secret al lui Nicolae Ceaușescu s-a aflat abia acum. În anul 1976 se instituia Bobocu o Omerta pe perioada cât fiul dictatorilor urma să-și ia brevetul de zbor la termen redus. Vreme de 40 de ani au ținut secret foștii colegi ai lui Nicușor Ceaușescu aventurile pe care copilul de suflet al lui Ceaușescu le-a avut la școala de aviație de la Buzău.

Ultimul secret al lui Nicolae Ceaușescu

La mijlocul anilor 70, baza militară de la Bobocu, județul Buzău, a devenit peste noapte într-un loc extrem de bine păzit. Nicu Ceaușescu, supranumit ‘Prințișorul’, a făcut armata la aviație, din dorința de a-și luat ceriticatul de pilot. Acesta primise cadou un avion de mici dimensiuni de la regina Angliei.

“Când au aflat că vine Nicuşor, ne-au făcut rapid instractajul, și ne-au spus că fără poker, distracţii sau bancuri că altfel toată lumea zboară în frunte cu mine! Ne-a ameninţat comandantul. Numai să sufle careva şi o să vă blestemaţi zilele” a povestit comandorul în rezervă Marcel Smoleanu, vicepreşedinte A.R.P.I.A. filiala Buzău şi redactor la revista Aripi Buzoiene, potrivitLibertatea.ro.

Secretul era absolut, iar nimeni nu a avut curajul să încalce consemnul dat deSecuritatea lui Ceaușescudespre stagiul militar al lui Nicușor.

“El venise să facă şi armata, dar era interesat mai mult să-şi ia brevet de zbor pentru avionul primit cadou. Cu toate astea ţinea la micile distracţii. Avea două maşini: un Audi şi un Renault cu care pleca glonţ, când avea chef, la Bucureşti. De multe ori venea însoţit de prieteni şi femei extrem de cochete. Veneau maşini speciale care îl aprovizionau cu lăzi de băutură, jucau poker şi trăgeau chefuri până la ziuă”, îşi mai aminteşte Marcel Smoleanu, potrivit sursei citate.

Nicu Ceaușescu le-a făcut aviatorilor mici favoruri

Nicu Ceaușescu a avut grijă să și-i apropie pe colegii săi, dar și pe maiștri, făcându-le mici favoruri.

”Noi stăteam la parter şi dimineaţa şi seara ne întâlneam pe scări. Saluta, zâmbea şi ne întreba ce mai facem. Într-o seară, când jucam table, am rămas fără ţigări şi eram cu toţii supăraţi că nu avem de unde să cumpărăm. Atunci a venit unul cu ideea să punem pariu, cine are curaj să-i ceară lui Tovarăşu… şi m-am dus eu. M-a invitat înăuntru, dar n-am intrat că ar fi trebuit după aia să dau notă explicativă la Securitate. A zâmbit şi m-a întrebat de care vrem? Kent sau Marlboro? Am spus că vreau Snagov, dar mi-a dat Kent. Am vrut să iau trei ţigări, pentru fiecare dintre noi câte una, dar el ne-a dat două pachete”, a mai spus comandorul Marcel Smoleanu.

Chiar și cei care aveau probleme cu șefii găseau înțelegere la fiul lui Ceaușescu.

“Odată, un maior poreclit “Nebunica” n-a mai venit la antrenament după ce fusese prins că a jucat poker cu alţi colegi. Nicu l-a întrebat la popotă ce-a păţit şi când a aflat i-a cerut comandantului lista neagră cu toţi care urmau să fie sancţionaţi. I-a spus răspicat că nu s-a întâmplat nimic şi să uite pentru toteauna episodul ăla”, a mai precizat comandorul Marcel Smoleanu.

Nicu Ceaușescu a făcut stagiul militar pe un avion IAR cu elice, deoarece suferea de o afecțiune cardiacă ce nu-i permitea să zboare cu avionul cu reacție. Chiar dacă toți piloții deveneau șefi de promoție după trei ani de stagiu,Nicu Ceaușescua devenit în numai șase luni.

”La 40 de ani după această întâmplare, pe plăcuţa memorială cu şefii de promoţii încă este trecut numele lui Nicuşor. După revoluţie l-au şters, apoi l-au scris din nou pentru că nimeni nu poate să mai retragă această distincţie. E un fapt consumat şi nu există nicio cutumă care să-i retragă titlul”, a dezvăluit comandorul în rezervă.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`