UE finanțează două proiecte din România ce vizează modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța și construirea podului de la Ungheni

Publicat: 21 12. 2022, 17:41
Actualizat: 21 12. 2022, 17:42
sura foto: Facebook/ Portul Constanta

 Un total de 35 de proiecte care vor contribui la realizarea de investiții în infrastructuri-cheie pentru o dublă utilizare civilă și de apărare vor fi finanțate de UE cu 616 milioane euro.

Printre acestea se află și două proiecte din România care vizează modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța și construirea podului de la Ungheni.

Proiectele vor contribui la consolidarea benzilor de solidaritate UE-Ucraina, aspect esențial în contextul războiului de agresiune al Rusiei.

Proiectele au fost selectate dintre cele depuse în cadrul celei de-a doua cereri de propuneri privind mobilitatea militară lansată în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF), instrumentul de finanțare pentru investiții strategice în infrastructura de transport din Uniunea Europeană – menționează Calea Europeană.

Ce sectoare vizează finanțările din România

„Rezultatele celui de-al doilea apel de propuneri privind mobilitatea militară din cadrul mecanismului Conectarea Europei reflectă nevoia statelor membre ale Uniunii Europene de a îmbunătăți utilizarea duală a sistemului nostru de transport.

A fost o cerere de propuneri extrem de competitivă și suprasubscrisă, cu proiecte câștigătoare în 17 țări.

Mă bucur că unele dintre proiectele din Germania, România și Polonia abordează în mod direct îmbunătățirea infrastructurii pe benzile de solidaritate, coridoarele noastre utilizate pentru importurile și exporturile Ucrainei”, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Astfel, printre proiectele amintite sunt menționate următoarele lucrări:

  • Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – etapa I, Valu lui Traian: proiectul constă în proiectarea și execuția de lucrări pentru modernizare a infrastructurii feroviare în stația de triaj Valu lui Traian și în stația de cale ferată aferentă din portul Constanța.
  • Proiectare și execuție a podului de la Ungheni: proiectul presupune proiectarea și construirea unui nou pod peste râul râul Prut, podul de la Ungheni, care face legătura între România și Republica Republicii Moldova, precum și a infrastructurii de acces necesare.

Încă 330 milioane euro pentru nevoile de mobilitate civilă și militară

Al doilea apel privind mobilitatea militară, deschis la 12 mai și încheiat la 29 septembrie, vizează cofinanțarea proiectelor care vor sprijini adaptarea infrastructurii de transport la nevoile de mobilitate civilă și militară în cadrul UE, făcându-le potrivite pentru o dublă utilizare civilă și de apărare.

Apelul este în conformitate cu Planul de acțiune revizuit privind mobilitatea militară și vizează adaptarea secțiunilor rețelei TEN-T la cerințele tehnice privind dimensiunile și capacitatea de a răspunde atât nevoilor civile, cât și celor de apărare.

În contextul invaziei Rusiei în Ucraina, CE a mărit semnificativ bugetul pus la dispoziție pentru acest apel, de la 330 milioane la peste 616 milioane de euro.